کد خبر: ۴۱۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

شورش و غارت در مکزیک برای گران‌شدن سوخت+تصاویر

ادامه شورش در روز پنجشنبه (به وقت محلی) در مکزیک در اعتراض به افزایش بهای بنزین برای پنجمین روز پیاپی، منجر به کشته شدن 2 تن، غارت 300 فروشگاه و بازداشت شدن بیش از 700 تن شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مردم مکزیک از افرایش 20 درصدی بهای سوخت به عنوان بخشی از برنامه اصلاحی دولت در بخش انرژی خشمگین شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از مکزیکوستی، بر اساس این تغییرات، میانگین بهای هر لیتر بنزین سوپر به 17.79 پزو (حدود 90 سنت) افزایش می یابد و به این ترتیب بهای 4 لیتر بنزین یا حدود یک گالن تقریبا با حداقل دستمزد روزانه یک مکزیکی یعنی 80 پزو (حدود چهار دلار) برابر می شود.

«انریکه پنا نیتو» رئیس جمهوری مکزیک با اذعان به وجود نارضایتی و خشم مردم، گفت: به هر حال به اجرای برنامه اصلاحات بهای سوخت، حذف یارانه ها و شناور کردن قیمت های بنزین بر اساس قیمت های بین المللی ادامه خواهد داد.

وی گفت: پائین نگهداشتن مصنوعی قیمت های بنزین به معنی برداشتن پول از جیب فقیرترین مردم مکزیک و دادن به آن به ثروتمندترین هاست.

پنا نیتو افزود: بزرگ ترین مشکل مکزیک در سال 2017، برقراری روابط مثبت با دولت تازه آمریکا خواهد بود. 

مردم معترض افزون بر غارت فروشگاه های زنجیره ای و کالاهای آنها، چندین بزرگراه و جایگاه توزیع سوخت را بستند.

با توجه به مختل شدن فعالیت مکان های تجاری از پایانه های توزیع بنزین، بندرهای دریایی و بزرگراه ها تا مراکز خرید و جایگاه های توزیع سوخت، وزارت ارتباطات و ترابری اعلام کرد مجوز هر راننده کامیونی را که راه ها را مسدود کند، لغو خواهد کرد.

اتاق های بازرگانی مکزیک اعلان کردند: بسته شدن و غارت بزرگراه ها، بندرها و پایانه ها در هفته جاری، بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها را وادار به تعطیل کردن کسب و کار کرد که تامین و تدارک کالاهای اساسی و سوخت را تهدید می کند.

به گفته مقام ها، یک مامور پلیس هنگامی که قصد داشت از سرقت از یک جایگاه سوخت در شهر مکزیکوسیتی جلوگیری کند، کشته و دیگری به شدت زخمی شد.

پلیس گفت: تنها در پایتخت 76 تن را به اتهام غارت 29 فروشگاه دستگیر کرده است.

در ایالت مکزیک در همسایگی مکزیکوسیتی، 529 تن به اتهام غارت دستگیر شدند و چهار افسر پلیس ایالتی که کالاهای غارت شده را با خودروهای گشتی حمل می کردند، از شغل خود اخراج و بازداشت شدند.

انجمن ملی فروشگاه های زنجیره ای مکزیک چهارشنبه شب اعلان کرد: در مناطق مرکزی این کشور شامل پایتخت بیش از 79 فروشگاه غارت شده و 170 فروشگاه تعطیل شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین