کد خبر: ۴۱۸۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

چاووش اوغلو: 350 دیپلمات ترک اخراج شده‌اند

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از اخراج 350 دیپلمات و 58 کارمند دیگر وزارت امور خارجه این کشور در ارتباط با پرونده گروه گولن متهم به کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016 میلادی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
چاووش اوغلو این مطلب را در پاسخ به سئوال رسمی سزگین تانری کولو نماینده مردم استانبول از حزب جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه اعلام کرد.

تانری کولو با تقدیم سئوالی به ریاست مجلس ترکیه خواستار پاسخگویی وزیر امور خارجه این کشور در خصوص اعلام شمار کارکنان اخراجی در دوره 16 جولای - هفت نوامبر سال گذشته میلادی و علل اخراج این کارکنان شده بود.

چاووش اوغلو روز جمعه در پاسخ کتبی خود به این سئوال اعلام کرد که در این دوره در مجموع 408 کارمند وزارت خارجه ترکیه بر اساس بخشنامه های در حکم قانون دولت آنکارا اخراج شده اند که 350 تن از آنها دیپلمات و 58 کارمند عادی بوده اند.

دولت آنکارا به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای ( 25 تیرماه گذشته) با متهم کردن گروه گولن به تشکیل سازمانی موسوم به فتو (سازمان منتسب به فتح الله گولن) و دست زدن به کودتا و براندازی دولت قانونی این کشور، عملیات بسیار گسترده ای را برای پاکسازی عوامل این گروه در درون دستگاههای دولتی شروع کرد که هنوز هم ادامه دارد.

دولت آنکارا با استناد به مصوبه اعلام حالت فوق العاده در مجلس ملی ترکیه بعد از کودتا، با صدور بخشنامه های در حکم قانون، نزدیک به 150 هزار نفر را از دستگاههای دولتی پاکسازی کرده و هزاران شرکت، موسسه مالی، نهاد آموزشی و مدنی انتفاعی و غیرانتفاعی و 15 دانشگاه وقفی را توقیف و اموال بسیاری از این موسسات را مصادره کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین