کد خبر: ۴۱۸۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با افزایش غلظت آلاینده های جوی و با شاخص ۱۲۸ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

محمد رستگاری افزود: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون(شاخص کیفی هوا) در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با ۳۸ عدد افزایش به ۱۳۸ رسیده است.
وی اظهار کرد: همچنین دراین مدت میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از ۳۷ به ۴۹ و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۵۷ به ۶۹ افزایش یافته است.گ
رستگاری افزود: ایستگاه های شهرری و فرمانداری شهرری (هر دو در منطقه ۲۰) و شهرداری منطقه ۱۵ به ترتیب با شاخص ۱۴۷، ۱۴۵ و ۱۳۱ آلوده ترین مناطق جوی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
وی گفت: درهمین مدت، ایستگاه های پونک(منطقه ۵)، گلبرگ(منطقه ۸) و دانشگاه تهران(منطقه ۶) نیز به ترتیب با شاخص ۵۶، ۵۹ و ۶۱ سالم ترین هوا را در سطح شهر تهران داشتند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
تهران دیگر جای زندگی نیست تراکم خیلی زیاده و ماشین ها بی کیفیت و کارخانه ها غیر استاندارد. چاره اش ورود خودروهای برقی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین