کد خبر: ۴۱۸۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸

عامل حمله به فرودگاه فلوریدای آمریکا احتمالا با حکم اعدام روبرو است

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: 'استبان سانتیاگو' (Esteban Santiago) کهنه سرباز آمریکایی در عراق در حادثه تیراندازی در فرودگاه فلوریدا آمریکا در صورت مجرم شناخته شدن، احتمالا با حکم اعدام روبرو است.
آفتاب‌‌نیوز :  سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: این ضارب با سه اتهام فدرال مواجه است که هریک از آنها احتمال حکم اعدام دارد.

به گزارش ایرنا، استبان سانتیاگو 26 ساله، کهنه سرباز آمریکایی درجنگ عراق با شلیک اسلحه در فرودگاه بین المللی 'فورت لودردل- هالیوود' (Fort Lauderdale-Hollywood) فلوریدا آمریکا پنج نفر را کشت و هشت نفر دیگر را مجروح کرد.

 وی روز دوشنبه (فردا) به دلیل اتهامات وارده محاکمه خواهد شد که این موارد شامل تیراندازی خونبار در فرودگاه بین المللی، استفاده از سلاح گرم که جزو جرائم جنایی محسوب می شود، است که درنتیجه آن منجر به کشته و مجروح شدن افراد به در چنین محیطی (فرودگاه) شد.

 بنابر قوانین فدرال آمریکا، حکم اعدام در ایالت فلوریدا قانونی است و از سال 1976 تا سال گذشته میلادی 93نفر در زندان های این ایالت اعدم شدند.

بر اساس گزارش سی ان ان، در بیانیه پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) درباره حادثه تیراندازی فرودگاه فلوریدا آمده است: 'سانتیاگو' با اسلحه خود با قصد هدف قرار دادن قربانیان خود، و هنگام حرکت، حدود 10 تا 15 بار اقدام به شلیک گلوله کرد.

حادثه تیراندازی در فرودگاه بین المللی فورت لودردل- هالیوود در ایالت فلوریدا جمعه گذشته روی داد که رسانه های آمریکایی فرد ضارب را ' استبان سانتیاگو ' که کارت شناسایی ارتش آمریکا را به همراه داشت و کهنه سربازآمریکایی در جنگ عراق بود، معرفی کردند.

سی ان ان روز گذشته (شنبه) دراین مورد گزارش داد: سانتیاگو کهنه سرباز آمریکایی، با پرواز خطوط هوایی 'دلتا' از مبدا آلاسکا و از ایالت 'مینه سوتا' خود را به ایالت فلوریدا رسانده بود.

به گزارش سی ان ان، سانتیاگو ضارب این حادثه تیراندازی، سابقه خدمت در گارد ملی 'پورتو ریکو' و گارد ملی آلاسکا را دارد و وی از 23 آوریل 2010 تا 19 فوریه 2011 از طریق گاردملی پورتو ریکو به عراق اعزام شده بود.

وی چندی پیش به ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت که دولت، وی را مجبور کرده است ویدئوهای گروه تروریستی داعش را مشاهده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین