کد خبر: ۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۵

دانشجویان افغانی به القاعده می پیوندند

آفتاب‌‌نیوز : رويترز گزارش داد كه به دنبال انتشار تصاوير موهن از پيامبر مكرم اسلام (صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله‌‏وسلم) توسط يك روزنامه دانماركي، صدها دانشجوي افغان با برپايي تظاهراتي در جلال‌‏آباد از «اسامه بن‌‏لادن» رهبر شبكه تروريستي القاعده حمايت و همچنين تهديد كردند كه به القاعده مي‌‏پيوندند. 

همچنين پس از گذشت يك هفته از آشوب‌‏‌‏ها در نيجريه و ليبي در راستاي توهين به اسلام، پاپ «بنديكت‌‏شانزدهم» رهبر كاتوليك‌‏هاي جهان گفت كه بايد به مذاهب جهان و نمادهاي ان احترام گذاشته شود. وي همچنين هشدار داد كه اين‌‏گونه اعتراضات مخرب است. 

بنابراين گزارش، تظاهرات در شهر جلال‌‏آباد واقع در شرق افغانستان بدون خشونت برگزار شد. دانشجويان با فرياد «مرگ بر دانمارك»، «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر فرانسه» مراتب خشم خود را مبني بر توهين به پيامبر مكرم اسلام (صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله‌‏وسلم) بيان كردند.

 اين دانشجويان همچنين مراتب حمايت خود را از «اسامه بن‌‏لادن» و «ايمن الظواهري» رهبران القاعده ابراز كردند. دانشجويان افغان با شعار «مرگ بر كرزي» خواستار بسته‌‏شدن سفارت‌‏هاي دانمارك، آمريكا و فرانسه و خروج نيروهاي آنها از افغانستان شدند. 

اين دانشجويان فرياد مي‌‏زدنند: «اگر بار ديگر به پيامبر اسلام توهين شود، به القاعده مي‌‏پيونديم.» 

دو هفته پيش دست‌‏كم 10 تن در افغانستان در نتيجه برگزاري اين تظاهرات‌‏ها كشته شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین