کد خبر: ۴۱۹۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
نماینده ادوار مجلس:

آیت الله هاشمی رفسنجانی نظام را ترکیب واحدی از همه مردم می دانست

نماینده مردم نیشابور در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، نظام جمهوری اسلامی را تکه تکه و بخش بخش نمی دید بلکه ترکیب واحدی از همه مردمی می دانست که درسال 57 به خیابانها آمدند و انقلاب را به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله هاشمی رفسنجانی نظام را ترکیب واحدی از همه مردم می دانست
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آقای هاشمی معتقد بود نظام ظرفیتهای بالایی دارد و همه مردم می توانند در این ظرفیت عظیم کار خود را انجام دهند و با نگاههای محدود که افراد را از نظام جدا کند، مخالف بود.
وی افزود: آیت الله رفسنجانی در ایام مسئولیت خود در مجلس شورای اسلامی نیز با همه نیروهایی که در داخل نظام و معتقد به کلیت آن بودند تعامل و برخورد مثبت و صمیمی داشت وبا نگاه حذفی با ایشان برخورد نمی کرد.
وی ادامه داد: اینجانب که در دوره دوم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده نیشابور حضور داشتم همین دیدگاه جامع را از ایشان در سمت ریاست مجلس دریافتم و امام خمینی (ره) نیز همیشه بر حفظ وحدت، اعتدال و استفاده از همه ظرفیتها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاکید می کردند. 
سبحانی نیا خاطرنشان کرد: ایشان با توان مدیریتی بالای خود در شرایطی مجلس دوم را اداره می کرد که تقریبا همانند مجلس اول، بسیاری از شخصیت های تاثیرگذار و مدعی در نهضت اسلامی در آن مجلس حضور داشتند.
او اضافه کرد: مدیریت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مجالس اول و دوم و فعالیت در فضای ملتهب سیاسی آن دوران که همزمان با جنگ تحمیلی بود، تنها از مدیر توانمندی چون آن بزرگوار ساخته بود و از عهده دیگران خارج بود.
این نماینده ادوار مجلس گفت: ایشان در طول حیاتشان از 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در کنار امام خمینی (ره) و در راستای اهداف انقلاب بودند و بعد از رحلت حضرت امام (ره) نیز به عنوان شخصیتی درخشان در خدمت مقام معظم رهبری بودند.
سبحانی نیا افزود: در جریان نهضت اسلامی و در راه روشنگری و هدایت مردم، روحانیون و دانشجویان، فقط تعدادی چهره شاخص مانند ایشان داشتیم که در مسیر اندیشه های امام (ره) قرار داشتند که از آن جمله می توان به مقام معظم رهبری، آیت الله طبسی و شهید هاشمی نژاد در خراسان و تعدادی دیگر از روحانیون تهران و قم اشاره کرد.
وی اظهار داشت: آقای هاشمی از همان روزهای اول انقلاب به عنوان مردی که در بحرانها کارساز بود شناخته شد و با توان مدیریتی و شخصیت تاثیرگذارش در شورای عالی امنیت ملی ، ریاست مجلس شورای اسلامی ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام امور کشور را در مسیر انقلاب پیش برد.
سبحانی نیا گفت: از ویژگی های خاص حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی این بود که در همه منصب هایش با حرکتی اعتدالی در جهت روحیه و امید دادن به مردم و استفاده از توان همه نظام در مسیر اهداف انقلاب اسلامی گام بر می داشت.
وی تاکید کرد: بی تردید فقدان هاشمی خسارتی بزرگ برای جهان اسلام، کشور و بوِیژه حوزه های علمیه است و زمان زیادی برای جایگزینی چنین افرادی در کشور سپری خواهد شد و امیدوارم همه ما بتوانیم در کنار رهبری و در جهت حفظ ، تداوم وموفقیت این انقلاب حرکت کنیم .
حجت الاسلام سبحانی نیا در ادوار دوم، سوم، چهارم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم شهرستان نیشابور را عهده دار بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین