کد خبر: ۴۱۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۴
ارزیابی سیاست های رسانه ای دولت جدید

انبارلویی: تعامل دولت با رسانه ها مثبت است

آفتاب‌‌نیوز : عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در پاسخ به اینکه« آیا دولت جدید سیاست روشنی در قبال رسانه های خارجی داشته است، اظهار داشت:« ابتدا باید مرزی بین روزنامه نگاری و کارجاسوسی و ضد جاسوسی و تحریف اخبار و اطلاعات و جنگ روانی داشته باشیم. برخورد با خبرنگار شبکه CNN به این دلیل بود که مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهوری را به گونه ای منعکس کرد که همه می دانند خبر تحریف شده بود.ولی در نهایت به خبرنگار شبکه CNN اجازه داد شد که به کار خود ادامه دهد.
انبارلویی در ادامه افزود:« با وجودی که خبرنگار ان شبکه های کشورهای غربی از جمله CNN به همه جای ایران می توانند بروند و خبر تهیه کنند اما خبرنگار واحد مرکزی خبر در امریکا فقط از یک محدوده خاصی می تواند خبر تهیه کند.»
وی تاکید کرد:« دولت در ارتباط با رسانه های خارجی که از اخلاق حرفه ای و رسانه ای خارجی شوند باید به شدت برخورد کند.»
وی به تعامل مثبت دولت با رسانه های خارجی و داخلی اشاره کرد و افزود:« در کشور ما بیش از 130 روزنامه و 200 نشریه وجود دارد که در بیان انتقادات آزادند، مگر اینکه مخل حقوق عمومی و خصوصی باشند. بنابراین دولت کنونی تعامل مثبتی با رسانه ها دارد و سعی می کند این مساله را  به رسانه های خارجی نیز تسری دهد.»
انبارلویی در پاسخ به این سوال که « با توجه به نقش رسانه های خارجی دربسیج افکار عمومی جهان علیه پرونده هسته ای ایران به ویژه در یک ماه اخیر، آیا رویکرد کنونی دولت ایران در قبال رسانه ها( به ویژه رسانه های خارجی) پاسخگو خواهد بود؟» اظهار داشت:« دولت در مدیریت پیام فعالیت های هسته ای صلح آمیز کاملا در داخل و خارج موفق بوده و توانسته در سطح دولت ها و ملت های جهان روشنگری کند. همین امر سبب شده که اجماعی که قبلا علیه ما داشتند هم اکنون شکسته شود لذا  اروپا و امریکا از لحاظ تمهید اجماع جهانی علیه ما شکست خوردند.»
وی تصریح کرد:« مواضع دولت کنونی و مدیریت آن در انتشار پیام و نیات صلح جویانه ایران را مثبت می دانم. در داخل هم با همگرایی که میان گروه ها و احزاب ایجاد شده و با هماهنگی یکدیگر  رسانه ها توانستند در 22 بهمن تصویری از ایران به جهان ارائه دهند که این تصویر اعلام کرد که ملت ایران همچنان به عزم خود اصرار و تحمیل هیچ کشوری را نمی پذیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین