کد خبر: ۴۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۶

مشعل: مذاکره با اسرائیل بی فایده است

آفتاب‌‌نیوز : خالد مشعل در گفت وگو با خبرنگاران داخلي و خارجي در تهران،در عين حال گفت: ما در سمت و سوي مذاكره بااسرائيل نيستيم،براي اينكه مذاكره بااين رژيم فايده و نتيجه‌اي ندارد.

وي افزود: اسرائيل نه حقوق ملت فلسطين را به رسميت مي‌شناسد ، نه آمادگي دارد از سرزمينهاي اشغالي فلسطين خارج شود.

مشعل گفت : همه اقدامات رژيم صهيونيستي مبتني براقدامات يكجانبه‌اي است كه صرفا تامين‌كننده منافع اين رژيم است و هرگز پاسخگوي منافع ملت فلسطين نيست ، براين اساس مذاكره با اسرائيلي‌ها وقت تلف كردن است .

وي افزود: اسرائيلي‌ها سالهاي گذشته از مذاكرات با طرف فلسطيني دراين جهت سوء استفاده كرده‌اند كه وقت را تلف و حقوق ملت فلسطين را كمتر وكمتر كنند.

رييس دفتر سياسي حماس اضافه كرد: جنبش حماس هرگز حقوق ملت فلسطين را پايمال نمي‌كند به خصوص كه اكنون اين ملت ، جنبش حماس را انتخاب كرده و به آن اختيار داده اند.

وي در پاسخ به سووالي درباره شيوه حكومت و اهداف و برنامه‌هاي حماس در فلسطين گفت : حماس در مبارزات انتخاباتي يك برنامه انتخاباتي ارائه كرده بود كه دولت جديد هم آنرا اجرا مي‌كند.
مشعل ، زندگي شرافتمندانه و آبرومندانه براي ملت فلسطين ، انجام اصلاحات سياسي ، اقتصادي و اجتماعي و تقويت جبهه داخلي فلسطين را از جمله اين برنامه‌ها دانست وافزود: ما دراين چارچوب و به صورت قوي براي دستيابي به اهدافمان تلاش مي‌كنيم .

رييس دفتر سياسي جنبش حماس همچنين در پاسخ به سووال خبرنگاري درباره تهديد اروپا و آمريكا به قطع كمكهاي مالي و اينكه آيا قطع اين كمكها در مسير حركت حماس تاثير خواهد گذاشت ، گفت : كمكهاي غربي به طور كلي عبارت بود از برخي از طرحهايي كه در فلسطين اجرا مي‌شد، كمكهاي آمريكا هم به دست گروههايي مي‌رسيد كه بهره‌گيري ملت فلسطين از آن بسيار كم بود.

خالد مشعل بابيان اينكه رژيم صهيونيستي كمكهايي را كه از طريق دريافت عوارض و ماليات از خود مردم فلسطين جمع مي‌شد، قطع كرده است ، افزود: قطع اين كمكها كاري ظالمانه است چون حق ملت فلسطين و پولهايي است كه از خود مردم فلسطين مي‌گيرند.

وي ابراز اطمينان كرد كه مي‌توانيم از طريق جست وجوهاي جهان اسلام و عرب قطع كمكهاي غربي و آمريكايي را جبران كنيم و افزود: مطمئنيم پاسخ مساعدي هم خواهيم گرفت .

خالد مشعل اضافه كرد: ما از طريق مبارزه با فساد مي‌توانيم بودجه فلسطين را كاهش دهيم و همچنين با به دست گرفتن قدرت اتكا و تلاش خود ملت فلسطين روي پاي خود بايستيم و وابسته به ديگران نباشيم .

رييس دفتر سياسي جنبش حماس در پاسخ به سووالي درباره درخواست كمك از ايران گفت : به هر حال ما از جمهوري اسلامي ايران كمك به فلسطين را خواستارشديم همچنان كه در سفر به كشورهاي عربي هم كمك به ملت فلسطين را خواستار شده بوديم.

رييس دفتر سياسي جنبش حماس از مواضع جمهوري اسلامي ايران درخصوص حماس و انتخابات در فلسطين قدرداني كرد و افزود: ما و ملت فلسطين از مقام معظم رهبري ، رييس جمهوري ، نهادهاي دولتي ايران و در صدرآن وزارت امورخارجه به دليل حمايتشان از آرمان مردم فلسطين قدرداني مي‌كنيم .

خالد مشعل با ابراز اميدواري از اينكه حمايت‌هاي دولت وملت ايران كه در گذشته بوده ، درآينده نيز افزايش يابد. ، گفت : باتوجه به گسترش چالشهايي كه عليه ملت فلسطين درجريان است ، گسترش اين حمايتهاي ضروري است .

وي بابيان اينكه ما از آزادي دموكراتيكي كه به صورت برجسته‌اي در فلسطين وجود دارد افتخار مي‌كنيم ، گفت : ما همچنين به ادامه پايداري ملت فلسطين و مقاومت دليرانه آنان كه به آزادي غره منجر شد ، مباهات مي كنيم .

خالد مشعل در ادامه بابيان اينكه ما به عنوان نماينده و منتخب مردم فلسطين به مردم خود و ديگران از جمله جمهوري اسلامي ايران وفادار هستيم، افزود: خواهيد ديد كه ملت فلسطين درمقاومت پيروز خواهد شد .

وي همچنين از رسانه‌هاي ايران به دليل همكاري و پوشش خبري مناسب سفر وي و هيات همراهش به ايران قدرداني كرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین