کد خبر: ۴۱۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۱

ماموریت استراو در عراق چیست؟

آفتاب‌‌نیوز : وزير خارجه انگليس اعلام كرده كه سفر وي با هدف تشويق دولت جديد عراق براي ايجاد وحدت ملي و مشاركت همه اقليتها در آينده سياسي آن كشور صورت گرفته است.

استراو در اين سفر با "جلال طالباني" رييس جمهوري عراق و "ابراهيم جعفري" نخست وزير اين كشور  درباره دولت آينده عراق ديدار و گفت و گو كرد.

وزير خارجه انگليس پيشتر به شبكه چهار راديو بي.بي.سي گفت كه اكثريت سربازان انگليسي مستقر در عراق مشكلي با مردم آن كشور ندارند و تصاوير منتشر شده در رسانه‌هاي خبري درباره آزار و شكنجه جوانان عراقي را اگر چه موضوعي جدي است، توسط گروه معدودي از نظاميان خاطي انگليسي صورت گرفته است.

استراو افزود: همه سياستمداران ارشد عراقي كه من با آنها ملاقات داشته‌ام عملكرد مثبت نظاميان انگليسي در آن كشور را تاييد كرده‌اند.

"جان ريد" وزير دفاع انگليس نيز روزدوشنبه تلاش كرد تا تصاوير افشا شده توسط هفته‌نامه انگليسي "نيوز آو د ورلد" را موضوعي استثنايي و تحت پيگرد قانوني قلمداد كرده و از افكار عمومي كشورش خواست تا با نظاميان انگليسي در عراق همدردي كنند.

استراو درباره قطع همكاري شوراي اداره دو استان جنوب عراق با نظاميان انگليسي گفت: اين وضع در گذشته هم در جنوب عراق پيش آمده بود، البته در موارد قبلي اعتراض در مورد حضور افراد بدسابقه و بزهكار در پليس عراق بود.

وزير خارجه انگليس افزود: نظاميان انگليسي به درخواست دولت مركزي عراق در آن كشور فعاليت دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین