کد خبر: ۴۱۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

هلندی‌ها قطارهای برقی را با باد راه می‌برند

شبکه حمل و نقل ریلی هلند اعلام کرده است که توانسته پیش از برنامه، انرژی مورد نیاز تمامی قطارهای برقی این کشور را از توربین‌های بادی تأمین کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 هلند کشوری بسیار زیبا و البته صرفه‌جوست. این کشور در حوزه‌های مختلفی غیر از زیبایی هم زبانزد جهانیان است و یکی از این حوزه‌ها، خلق راه‌های مقرون‌ به‌ صرفه برای زندگی‌ است. هلند که کشوری تقریبا باتلاقی‌ است، سال‌هاست که با استفاده از انرژی بادی برای خشک کردن زمین‌ها و استخراج نفت از آنها توانسته است در این حوزه نامی برای خود دست و پا کند و امروز به یک رکورد تازه نیز دست‌ یافته است.

شرکت حمل‌ و نقل ریلی هلند (NS) در اعلامیه‌ای خبر داد که تمام سیستم حمل و نقل ریلی برقی کشور، برای تأمین انرژی خود از برق بادی استفاده می‌کنند. توربین‌های سر به‌ فلک‌کشیده در کشور آسیاب‌های بادی، توانسته‌اند انرژی مورد نیاز برای 600 هزار مسافری که روزانه با قطارهای برقی جابه‌جا می‌شوند را تأمین کنند.

NS در قراردادی 10 ساله با شرکت برق بادی Eneco برنامه‌ریزی کرده بود که تا پایان سال 2018 تمام برق مورد نیاز قطارها را از باد بگیرد اما این برنامه دو سال زودتر از موعد اجرا شد. قطارهای برقی در هلند روزانه 5500 سفر درون و بین شهری را ممکن می‌کنند که این سفرها سالانه 1/2 میلیارد کیلووات انرژی الکتریکی نیاز دارد.

این مقدار انرژی معادل مصرف خانگی شهر آمستردام (پایتخت هلند) است و اکنون از انرژی تجدیدپذیر باد تأمین می‌شود. یک توربین بادی در هلند با یک ساعت کار می‌تواند انرژی مورد نیاز یک قطار معمولی برای مسافرتی 190 کیلومتری را فراهم کند.

به گزارش آنا به‌ نقل از گاردین،هلند از جمله پیشتازان عرصه انرژی‌های نو و به‌ خصوص مزارع بادی‌ است و اکنون برنامه‌ای در دست اجرا دارد تا مصرف قطارهای خود را تا سال 2020 به میزان 35 درصد کاهش دهد و با استفاده از این صرفه‌جویی بتواند شبکه قطارهای برقی را گسترش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین