کد خبر: ۴۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۰
متکی در پارلمان اتحادیه اروپا:

مقصود احمدی‌نژاد، محو دولت کنونی اسراییل بوده است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش الجزیره، منوچهر متکی در بروکسل به خبرنگاران گفت: هیچکس نمی‌تواند کشوری را از روی نقشه بردارد. این سوءبرداشت غرب از سخنان رییس جمهور ماست.

وی خطاب به اعضای پارلمان اروپا گفت که مقصود احمدی‌نژاد از این سخنان، رژیم کنونی اسراییل بود که تهران آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

پس از آن که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران خبر تشکیل کنفرانس «اسراییل باید از روی نقشه حذف شود» به نقل از احمدی‌نژاد را اعلام کرد، وی با انتقادات فراوانی روبه‌رو شد.

با وجود بی‌اعتمادی‌های موجود در اروپا و آمریکا نسبت به برنامه هسته‌ای ایران و مسایل پشت پرده، متکی در این سخنان سعی داشت به اتحادیه اروپا تضمین بدهد که تهران در صدد ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

افسانه‌ای وجود ندارد
متکی بر خلاف احمدی‌نژاد که هولوکاست را افسانه خوانده بود، به وجود آن و کشته شدن 6 میلیون یهودی توسط آلمان نازی، اعتراف کرد.

وی به کمیته امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: دوستان ما در اروپا تاکید دارند چنین جنایتی صورت گرفته و به چهره‌های مشخصی اشاره کرده‌اند که از این موضوع صدمه دیده‌اند. ما هیچ بحثی راجع به آن نداریم اما آنچه می‌گوییم با وجود حقیقت داشتن چنین حادثه وحشتناکی چرا مسلمانان باید بهای آن را بپردازند.
همچنین متکی با اشاره به حضور خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس که در انتخابات پارلمانی اکثریت آرا را به دست آورده در ایران و دیدار و گفت‌وگوی وی با رهبر انقلاب گفت: طبیعی است که چنین گفت‌وگوهایی صورت بگیرد و ما نظر غرب را که حماس را یک گروه تروریستی که برای نابودی اسراییل تلاش می‌کند، نمی‌پذیرد.

وی از تشریح چگونگی بهبود روابط دولت فلسطینی حماس و تهران طفره رفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین