کد خبر: ۴۲۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

طوفان، فرانسه را در خاموشی فرو برد

در ادامه موج سرما و بارش برف در بسیاری از کشورهای اروپایی، طوفان روزهای گذشته در فرانسه منجر به قطعی برق بیش از ۳۵ هزار خانه در شمال این کشور شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر شبکه انتقال برق فرانسه امروز شنبه از قطع برق ۳۵ هزار خانه در بسیاری از مناطق شمالی این کشور در پی طوفان سهمگین پنجشنبه شب و جمعه صبح خبر داد.

مناطق نورماندی و پیکاردی از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را در این طوفان دیده‌اند و در هر یک از این دو منطقه برق ۱۶ هزار خانه قطع شده است؛ این در حالیست که در مناطق Champagne-Ardennes و «نور پادوکاله» (Nord-Pas-de-Calais) نیز به ترتیب ۵۰۰ و ۴۰۰ خانه هم‌اکنون از داشتن برق محروم هستند.

براساس این گزارش، در اوج طوفانی که طی روزهای اخیر فرانسه را درنوردید، برق بیش از ۳۳۰ هزار خانوار فرانسوی طی بامداد جمعه قطع شد.

موج شدید سرمای هوا و بارش برف در سراسر اروپا ساکنان بسیاری از مناطق را با مشکل مواجه کرده است. همزمان گزارش ها از مرگ بیش از ۷۰ نفر در اثر سرما حکایت دارد و سازمان‌های هواشناسی نسبت به احتمال جاری شدن سیل در برخی مناطق شمال شرقی اسکاتلند هشدار داده‌اند.

در بریتانیا وزش شدید باد و بارش برف و باران پنجشنبه شب موجب لغو پرواز هواپیماها در فرودگاه هیترو لندن و اختلال در حمل و نقل جاده‌ای شد و سرمای شدید ساکنان کشورهای فرانسه و آلمان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.گروههای امدادرسانی نسبت به شرایط دشوار پناهجویان همزمان با کاهش شدید دمای هوا هشدار داده اند. پناهجویان و افراد بی خانمان از جمله گروه های آسیب پذیر در برابر شرایط آب و هوایی زمستانی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین