کد خبر: ۴۲۰۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا طراحی‌های لازم انجام شده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که «با آمریکا مشکلات بسیاری داشته و داریم» گفت: برای مقابله بیشتر با بدعهدی‌های آمریکا طراحی کرده‌ایم و آن‌ها نیز می‌دانند که دست ایران در این زمینه بسته نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
بهروز کمالوندی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره تعهدات انجام شده از سوی سازمان انرژی اتمی در جریان اجرای برجام، ‌اظهار کرد: مهمترین تعهد ما در برجام این بود که در فعالیت‌های هسته‌ای در سطح و مقدار غنی‌سازی خود اقداماتی انجام دادیم که موجب کاهش شود و بسیاری از این کارها در روزها و ماه‌های اول انجام شد.

وی با بیان این‌که «در روزهای ابتدای برجام سانتریفیوژهای فعال ایران از 9 هزار به شش هزار کاهش یافت»، با رد ادعاهای مطرح شده درباره تعداد سانتریفیوژهای ایران، گفت: برخلاف ادعاهای مطرح شده از سوی طرف مقابل فقط 9 هزار سانتریفیوژ در مراکز هسته‌ای کشور فعالیت می‌کرد که این تعداد هم‌اکنون نیز وجود دارند اما شش هزارتای آن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی درباره مبادله مواد هسته‌ای تولید شده در کشور، بیان کرد: مواد هسته‌ای که در داخل کشور غنی شده بود در مبادله خوب به خارج منتقل شد. آخرین تعهد ما نیز در رابطه با فردو بود که طی روزهای اخیر اقدامات مربوطه انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین