کد خبر: ۴۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۴ - ۰۹:۵۴
با ارائه ی گزارشات ویژه از تخلفات مالی :

دیوان محاسبات وزارت نفت را نشانه گرفت

آفتاب‌‌نیوز : 30 گزارش اختصاصی و ویژه دیوان محاسبات کشور از تخلفات مالی در دستگاههای اجرایی و شرکت های دولتی مربوط به دولت گذشته است.
بررسی خرید و واگذاری خودرو توسط دستگاههای دولتی، بررسی مصرف آرد و نان و حیف و میل آن در سراسر کشور، بررسی تخلفات قرارداد منعقده شرکت نفت و گاز پارس با شرکت اورینتال اویل کیش، بررسی تخلف در واگذاری شرکت آونگان توسط سازمان خصوصی سازی، بررسی تخلف در گشایش اعتبار اسنادی بانک صنعت و معدن برای شرکت یاس آبی قشم و بررسی قراردادهای واگذاری الفین 11 توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی از گزارشات بسیار مهم دیوان محاسبات کشور است که به رییس قوه مقننه(رییس مجلس شورای اسلامی ) تقدیم شده است.
رییس دیوان محاسبات در این گزارش با اشاره به بررسی مصرف آرد و نان و حیف و میل آن در کشور تصریح کرده است: یک حکم قطعی مربوطه به این مساله که 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است، صادر شده و مدیرکل مربوط نیز انفصال ازخدمت شده است. همچنین حجم پرونده پرونده مربوط به مصرف آرد و نان در مجموع در کشور حدود 500 میلیارد تومان است.
بررسی خسارات ناشی از تاخیر هواپیما، بررسی سفرهای هوایی به کشور امارات، بررسی غارت اراضی کشور اعم از منابع ملی و شهری، بررسی تجمل گرایی در دستگاه های دولتی، بررسی وضعیت تولید و توزیع و پالایش پالایشگاه آبادان، بررسی های ویژه موردی با لحاظ طبقه بندی آنها، تفریغ اجمالی برنامه سوم، بررسی برخی مناقصات مهم و خسارات وارده به بیت المال، بررسی تخلف در واگذاری شرکت الکترونیک ایران-رشت توسط سازمان صنایع ملی و بررسی نحوه واگذاری مناقصه شبکه ارتباطات سایر مربوط به 5 میلیون و 200 هزار شماره تلفن همراه از دیگر گزارش های اختصاص تهیه شده توسط دیوان محاسبات کشور است.
دیگر گزارش های اختصاصی دیوان محاسبات به شرح ذیل است: بررسی تخلف درعدم اخذ مجوز شورای اقتصاد در پالایشگاه گاز بید بلند، بررسی تخلف در واگذاری نیروگاه گازی رود شور توسط شرکت توانیر، بررسی تخلف سازمان چای در انباشت غیر اصولی چای، بررسی تخلفات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در عدم اجرای تکالیف قانونی در احداث کارخانه روی انگوران، بررسی تخلف سازمان تربیت بدنی در واگذاری و اماکن ورزشی، بررسی نحوه واگذاری سهام شرکت پلی اکریل ، بررسی طرح تجهیز و احداث واحد تولید کنسانتره مس سونگون، بررسی تسهیلات پرداختی به ذوب آهن اردبیل، بررسی قراردادهای منعقده طرح تکفا ریاست جمهوری و بررسی تخلفات مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای صنعت نفت اهواز.
به گزارش مهر، دیوان محاسبات کشور همچنین در خصوص بررسی تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی به شرکت های خصوصی توضیح داده است : این گزارش نشان می دهد در برخی از شرکت های خصوصی سه عضو خانواده اقدام به دریافت تسهیلات جداگانه از این حساب کرده اند.
در گزارش دیوان محاسبات به مجلس شورای اسلامی، حسابرسی سفرهای خارجی دستگاههای اجرایی مشمول نیز دیده می شود.
این گزارش حاکیست : همچنین دیوان محاسبات کشور بررسی جدی قراردادهای مهم شرکت های وابسته به وزارت نفت را آغاز کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین