کد خبر: ۴۲۰۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

روایت سیدمهدی طباطبایی از غمی که آیت‌الله هاشمی داشت

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در روزنامه اعتماد نوشت؛جمعیت کثیری که در روز تشییع آیت‌الله هاشمی حضور یافتند، نشان از قدرشناسی مردم دارد. با وجود این کسانی بودند که به دلیل موانع و برخی مقتضیات نتوانستند در تشییع پیکر ایشان حضور پیدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :  حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در روزنامه اعتماد نوشت؛جمعیت کثیری که در روز تشییع آیت‌الله هاشمی حضور یافتند، نشان از قدرشناسی مردم دارد. با وجود این کسانی بودند که به دلیل موانع و برخی مقتضیات نتوانستند در تشییع پیکر ایشان حضور پیدا کنند.

اگر امكانات و شرايط حضور مردم در مراسم آيت‌الله باز‌تر و بهتر بود، جمعيتي بيشتر و گسترده را شاهد بوديم. مردم دلسوز، آگاه و فهيمي كه براي تشييع پيكر آقاي هاشمي به صحنه آمدند، پيامي داشتند و آن اينكه همواره قدرشناس خادمان عاقل خود هستند. اگر مسوولي خيرخواه مردم باشد و با نيت پاك به مردم خدمت كند، چنين پاسخي از مردم خواهد گرفت. اميد است كه از اين پس افرادي كه در عرصه سياست فعاليت مي‌كنند، گامي موثر با نيتي خالص براي توسعه كشور بردارند. آيت‌الله هاشمي مردي بي‌نظير در زمان خود بود كه خدمات و دلسوزي‌اش به حد اعلا بود و چشمداشتي جز به عنايات خداوند و توجه مردم نداشت. اخلاص، خدمتگزاري و پشتكار اين مرد بزرگ به گونه‌اي بود كه امروز بايد با تاسف گفت كه ملت پشتوانه‌اي قوي را از دست داده است.

غم و اندوه مردم و شعارهاي‌شان در روز تشييع پيكر اين مرحوم نشان از اين داشت كه مردم دلسوز هستند و مسوولان دلسوزرا نيز دوست دارند و اهداف و نيت‌هاي پاك ايشان را پيگيري كرده و در انتخابات آتي آنچه مطلوب آقاي هاشمي بود، به صندوق‌ها خواهند ريخت. آيت‌الله هاشمي شخصيتي بزرگ بود و عقايد و گفته‌هايش پس از مرگش در راي مردم آشكار خواهد شد. از اين نظر آقاي هاشمي پس از مرگ نيز همچنان در سياست ايران اثرگذار خواهد بود. آقاي هاشمي به تمام معنا آيت‌الله، فقيه و عادل بود. اگر اين عناوين و توصيفات براي ايشان به زبان نيايد نيز چيزي از شخصيت ايشان كم نمي‌شود و آنهايي كه اين عناوين را در مورد اين مرد سياست به كار ببرند، چيزي به ايشان نمي‌افزايند. آنچه ارزش واقعي است در عمل و در دل‌هاي مردم پديد مي‌آيد. آناني كه شخصيت آقاي هاشمي را نقد مي‌كردند يا به ايشان توهين مي‌كردند، امروز اگر لب به تعريف و تمجيد ايشان بگشايند براي مردم قابل قبول نيست زيرا راه و افكارشان را پيش از اين با نقد و توهين نشان داده‌اند. كساني كه به آقاي هاشمي نزديك بودند مي‌دانند كه چه غمي از نقادين و توهين‌كنندگان به خود داشت اما براي رضاي خدا گذشت مي‌كرد.

امروز اين آقايان ممكن است مطابق با نرخ روز و به اين خاطر كه مردم هاشمي را دوست دارند، از خوبي‌هاي هاشمي بگويند براي اينكه خودشان را نشان دهند و توشه‌اي از اين سفره بگيرند اما مردم به خوبي مي‌دانند كه نقادين نادان يا مغرض در زمان حيات هاشمي شخصيت او را درك نكردند. آيت‌الله هاشمي از اول تا آخر يك رويه داشت و هيچگاه تغيير نكرد. ليكن او مقتضيات زمان را درك مي‌كرد. دلسوزي‌هاي موردي و كلي هاشمي براي مردم و نظام مهم‌ترين ويژگي هاشمي در زمان حياتش بود و وقت‌شناسي و درك زمان، او را از ديگر شخصيت‌هاي كشور متمايز مي‌كرد. او مردي بي‌نظير بود كه در زمان خود و به وقت خود در آنچه خير مردم بود با تمام وجود عمل مي‌كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین