کد خبر: ۴۲۰۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
در گفت وگو با روزنامه تایمز؛

ترامپ: خروج سایر کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا/دخالت در عراق اشتباه بود

دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن استقبال از رای مردم انگلیس به برگزیت، پیش‌بینی کرد که به دنبال بریتانیا سایر کشورهای اروپایی نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، ترامپ در این گفت‌وگو که اولین مصاحبه اش با یک رسانه انگلیسی است، گفت: مردم سایر کشورهای اروپایی نیز همانند انگلیس خواهان این هستند که هویت خودشان را داشته باشند.
وی رأی انگلیسی‌ها برای ترک اتحادیه اروپا را 'اقدامی بزرگ و هوشمندانه' توصیف کرد و گفت نتایج همه‌پرسی 23 ژوئن 2016( سوم تیرماه 1395) نشان داد که مردم انگلیس خواهان به دست آوردن هویت خودشان هستند. اما به نظر من اگر بریتانیا مجبور نمی‌شد آن همه مهاجر بپذیرد آن وقت شاید برگزیت اصلا روی نمی‌داد.

دونالد ترامپ،مدعی شد که اوضاع انگلیس بعد از برگزیت خیلی بهتر هم خواهد شد.
رییس جمهوری منتخب آمریکا با اشاره به آثار منفی ورود انبوه مهاجران بر اتحادیه اروپا، مدعی شد که 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان با اجازه به ورود بیش از یک‌میلیون مهاجر و آواره به خاک کشورش دچار 'اشتباه وحشتناکی' شده است.
ترامپ مدعی شد که اتحادیه اروپا تبدیل به وسیله ای برای سواری آلمان شده است.
وی همچنین گفت که به دنبال ارائه یک پیشنهاد منصفانه آزاد تجاری به انگلیس به دنبال خروج این کشور از اتحادیه اروپا است.

رییس جمهوری منتخب آمریکا در این گفت‌وگو که توسط 'مایکل گوو' وزیر سابق دادگستری انگلیس به نمایندگی از روزنامه تایمز و در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفته است، تصریح کرد که از 'ترزا می ' نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با او در کاخ سفید، دعوت به عمل ‌آورده و خواهان انجام یک توافق سریع تجاری میان دو کشور است.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرد که خواهان رسیدن به یک توافق با روسیه در خصوص کاهش سلاح‌های اتمی درازای لغو بخشی از تحریم‌های این کشور است.
ترامپ در همین حال از دخالت روسیه در سوریه انتقاد کرد و گفت که این مساله منجر به شرایط وحشتناک انسانی در سوریه شده است.

وی درمورد بحران سوریه عنوان کرده است: 'به نظرم باید در سوریه مناطق امن ایجاد کنیم؛ این خیلی کم هزینه‌تر است و می‌شود از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم خواست که مخارجش را متقبل شوند. منابع مالی که آنها در دست دارند بی‌همتاست، آنها مخارجش را تامین کنند، ما اداره‌اش کنیم، یا این که خودشان اداره کنند. این خیلی کم‌هزینه‌تر از فاجعه‌ای است که همین الان آلمان ( به دلیل ورود انبوه آوارگان و مهاجران ) با آن درگیر است.'

رییس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد: او ' پس از در دست گرفتن قدرت هم به ولادیمیر پوتین و هم به آنگلا مرکل اعتماد خواهد کرد ' و منتظر خواهد ماند در طولانی مدت چه پیش خواهد آمد.
ترامپ همچنین بیان داشت که پس از در دست گرفتن قدرت، درصدد تقویت مرزهای آمریکا که شامل ایجاد محدودیت در سفر شهروندان اروپایی به خاک این کشور و نیز بررسی جدی‌تر هویت شهروندان سایر کشورهایی که به حمایت از گروه‌های افراطی شهره هستند، برخواهد آمد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن انتقاد از سیاست خارجی آمریکا گفت که تصمیم برای دخالت در عراق احتمالا ' یکی از بدترین تصمیماتی بوده که در تاریخ این کشور گرفته ‌شده' است. 'مثل این بود که سنگ به کندوی زنبورها بزنید. یکی از بزرگترین افتضاحات تاریخ بود.'
ترامپ همچنین دخالت آمریکا را در افغانستان را 'اقدامی بد' توصیف کرد و مدعی شد که تلاش برای بازپس‌گیری موصل در حال تبدیل‌شدن به یک فاجعه است.
رییس جمهوری آمریکا در این گفت وگو بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و آن را اشتباه دانسته است.

وی همچنین در گفت وگو با روزنامه آلمانی 'بیلد' که همزمان با گفت وگو با تایمز صورت گرفته از سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و ناتو، انتقاد کرده است.
ترامپ گفت:' من خیلی وقت پیش نیز گفته بودم که ناتو مشکلاتی دارد و این یک سازمان کهنه و منسوخ است. اینها کاملا درست است. یکی اینکه این ساختار خیلی وقت پیش طراحی شده و قدیمی است و دیگر اینکه کشورها هزینه‌ای که باید بپردازند را نمی‌پردازند.'
قرار است مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب آمریکا در 20 ژانویه ( 1 بهمن) در ساختمان ' کپیتال هیل' واقع در واشنگتن برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین