کد خبر: ۴۲۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
صالحی امیری خبر داد

تصویب بودجه ۱۲ میلیاردی برای ارکستر سمفونیک و ملی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای اولین‌بار در یکی از اجراهای سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر حضور داشت، گفت: برای سال آینده برای هر دو ارکستر سمفونیک و ملی بودجه ۱۲ میلیارد تومان تصویب کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدرضا صالحی امیری گفت: ارکستر ملی بخشی از هویت ایران است و همه ما به این هنرمندان و خصوصا به استاد شهبازیان افتخار می‌کنیم.

او ادامه داد: حضور امشب من در اجرای این ارکستر در حقیقت توجهی به هنر موسیقی، اصحاب موسیقی و ارکستر ملی ایران بوده است. من برای این ارکستر احترام زیادی قائل هستم.

وی افزود: حوزه موسیقی می‌تواند در نشاط جوانان تاثیر زیادی داشته باشد. ما باید تلاش کنیم موسیقی ما از مرزهای ایران خارج شود و پیام صلح، وحدت و انسجام را به همه جهانیان منتقل کند.

وزیر ارشاد اظهار کرد: امشب یکی از شب‌های زیبای موسیقی ایران بود، ارکستر ملی به رهبری استاد شهبازیان و خوانندگی آقای افتخاری لبخند را به چهره‌های مردم نشاند. نشاط و شادی جوانان آرزوی ما و دولت است.

او گفت: نسل جوان ما انسان‌های خوش‌قلب و فرهیخته‌ای هستند، ما باید جوانان را به رسمیت بشناسیم، جوانان امروز به هنر موسیقی، شعر و معنویت نیاز دارد و ما باید در حوزه‌های موسیقی، تئاتر، سینما و قرآنی تلاش کنیم تا معونیت، معرفت و هنر را در نسل جوان منتشر کنیم.

وزیر ارشاد اضافه کرد: آنچه مهم است، تداوم حیات این ارکستر است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: برای سال آینده برای هر دو ارکستر سمفونیک و ملی بودجه ۱۲ میلیارد تومان تصویب کردیم و ان‌شاءلله در سال آتی شاهد اجراهای مستمر ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک در تهران خواهیم بود.

او به پرسشی مبنی بر لغو اجراهای جشنواره موسیقی فجر پاسخی نداد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین