کد خبر: ۴۲۱۳۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

رییس سازمان برنامه و بودجه از روند احداث راه اهن همدان - سنندج بازدید کرد

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه روز ظهر پنجشنبه در سفر به استان کردستان از روند احداث راه‌آهن همدان ـ سنندج بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این بازدید که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد نوبخت بر تسریع در احداث این مسیر تاکید کرد و از نزدیک مشکلات این طرح را مورد بررسی قرار داد.
تکمیل پروژه‌های راه‌ آهن در کشور از اولویت‌های لایحه بودجه سال 96 است و بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه به همین منظور صورت گرفته است.
دکتر بهرام نصرالی زاده رریس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان پیشتر از اختصاص 240 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌ راه‌آهن همدان ـ سنندج خبر داده است.
راه آهن تهران - همدان- سنندج یک خطه و به طول 418 کیلومتر است که در سال 84 مطالعات آن انجام و عملیات اجرایی آن نیز در هشت قطعه از سال 85 شروع شده است. 
در کل مسیر اجرای این طرح 18 ایستگاه وجود دارد که 11 ایستگاه در مسیر تهران به همدان و هفت ایستگاه در مسیر همدان - سنندج است و از کل 18 ایستگاه، 2 ایستگاه تشکیلاتی و 16 ایستگاه نیز بین راهی است. 
این راه آهن با هدف ایجاد کوتاه ترین مسیر ریلی بین تهران - همدان - سنندج، اتصال به راه آهن سمنگان، کرمانشاه و در ادامه تا مرز خسروی و اتصال به راه آهن کشورهای همسایه احداث می شود که با احداث و تکمیل این مسیر کریدور ریلی شرقی – غربی کشور برقرار و امکان حمل و تزانزیت بار و مسافر فراهم خواهد شد. 
از کل مسیر، 268 کیلومتر مربوط به راه آهن تهران- همدان و مابقی مربوط به سنندج- همدان است.
پروژه راه اهن سنندج - همدان به طول 150کیلومتر در 3قطعه در حال اجراست و ریل‌گذاری آن به زودی آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین