کد خبر: ۴۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۰:۳۶
سفیر رژیم اسراییل در سازمان ملل:

مثلث ایران، سوریه، حماس برای جهان خطرناک است!

آفتاب‌‌نیوز : سفیر اسراییل در سازمان ملل در پی بدبیاری های پی در پی این رژیم در ماه های اخیر ایران، سوریه و حماس را به تروریسم متهم کرده و مدعی شد این سه قدرت جهان را به سوی نخستین جنگ جهانی در هزاره ی سوم پیش می برند.

دانی گیلرمان که در نشست منطقه ای شورای امنیت سازمان ملل درباره ی تروریسم بین الملل سخنرانی می کرد در ایرادگیری از انتخابات دموکراتیک فلسطین که به روی کار آمدن حماس انجامید گفت: «بزرگ ترین خطر قانونمند جلوه دادن تروریسم توسط انتخابات دموکراتیک است!»

گیلرمان با ارتباط دادن فعالیت های هسته ای ایران و دیدار خالد مشعل از تهران به هم و موضع گیری های هماهنگ ایران و سوریه در قبال مسایل منطقه ای که به زیان زیاده خواهی های اسراییل است، این گونه روابط را برای جهان خطرناک نامید.

وی با اشاره به سفر رهبر حماس به تهران و دیدار رییس جمهور کشورمان با بشار اسد رییس جمهور سوریه این سه را به تشکیل مثلث جدید ترور متهم کرد. گیلرمان همچنین ایران، سوریه و حماس را مسئول وخیم تر کردن اوضاع در منطقه نامید و ادعا نمود اگر ما! بی درنگ در مقابل این محور ترور موضع فعال نگیریم آنها به نخستین جنگ جهانی در هزاره ی سوم دامن خواهند زد.

پیروزی حماس در انتخابات فلسطین و دیدار رهبران آن به عنوان نمایندگان ملت فلسطین از ایران، ترکیه و روسیه خشم مقامات اسراییل را بر انگیخته است. در حالی که رسانه های غربی تلاش دارند کمک های مالی و سیاسی ایران و ترکیه را به حماس دستمایه ی ضد تبلیغات خود در برابر جهان اسلام قرار دهند، دعوت حماس از سوی روسیه نشان می دهد در برخورد با مسایل خاور نزدیک دو دیدگاه وجود دارد. در دیدگاه غربی که به ساده ترین و انحصاری ترین وجه مطرح و برای آن راه حل تجویز می شود گروه های مبارز فلسطینی به عنوان تروریست معرفی شده و مبارزه ی بین المللی با آن به صورتی که حتما منافع اسراییل و امریکا حاصل شود تنها راه حل نامیده می شود.

در حالی که روسیه به خاطر منافع خود هم که شده خواهان حل مناقشات منطقه ای از طریق گفت و گو و سوق دادن طرفین درگیر به شیوه های صلح آمیز است، مطرح کردن این دیدگاه ها از سوی مقامات اسراییل و با لحن تحریک آمیز درباره جنگ جهانی سخن گفتن ماهیت ستیزه جو و سلطه طلب این رژیم را نشان می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین