کد خبر: ۴۲۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

برخوردهای شدید در فوتبال + عکس

فوتبالیست‌ها گاهی اوقات در جریان بازی‌ها به شدت آسیب می‌بینند و راهی بیمارستان می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از مارکا، فوتبال محبوب‌ترین ورزش دنیاست که حفظ توپ از ارکان اصلی این بازی است. گاهی اوقات تلاش برای دستیابی به توپ باعث آسیب‌دیدگی‌ها و یا ضربات شدیدی می‌شود و بازیکن را راهی بیمارستان می‌کند. فوتبال یک ورزش ریسکی است که میزان آسیب‌دیدگی‌های آن را می توان با ورزش‌هایی همچون بوکس، راگبی، هاکی روی یخ و فوتبال آمریکایی مقایسه کرد.

آخرین بازیکنی که دچار چنین آسیب‌دیدگی‌ شد، اوکاچا حمزویی الجزایری بود که در دیدار چاوس و ناسیونال در لیگ پرتغال به علت ضربه شدید به سر آسیب دید و دقایقی بیهوش شد. پیش از این یکشنبه شب اتفاقی مشابه در انگلیس رخ داد. در دیدار تیم‌های هال سیتی و چلسی، رایان میسون به علت ضربه شدید به جمجمه‌اش آسیب دید و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت. در جهان فوتبال اتفاقی مشابه رخ داده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

ضربه زانو به پتر چک

او زمانی که از دروازه‌ چلسی حفاظت می‌کرد، با ضربه شدید بازیکن حریف رو به رو شد. استفان هانت، بازیکن ریدینگ ضربه محکمی با زانویش به دروازه‌بان چلسی زد و چک مجبور شد همیشه با یک محافظ سر بازی کند.

برخورد در دیدار آلاوس و آلکورکون

رافا گارسیا بازیکن آلاوس در دیدار برابر آلکورکن ضربه‌ای به سرش وارد شد و جمجمه‌اش آسیب دید. او مجبور شد با برانکارد زمین را ترک کند و به بیمارستان برود.

برخورد قطاری در دیدار اینتر و کیه‌وو

کریستین چیوو، مدافع اینتر و سرخیو پلیزر، بازیکن کیه‌وو برای تصاحب توپی که در هوا بود، تلاش می‌کردند که در نهایت به برخورد سرهایشان منجر شد. این ضربه به بدترین بخش سر بازیکن رومانیایی برخورد کرد و مجبور به جراحی شد.

برخورد رائول گونسالس و پویول

در جریان دیدار بارسلونا و رئال‌ مادرید در فصل ۲۰۱۵ رائول گونسالس و کارلس پویول به هم برخورد کردند که باعث ترس همگان شد. رائول در شرایط بدتری قرار داشت و هر دو مجبور شدند که به صورتشان بخیه بزنند.

ضربه شدید به جمجمه در فوتبال برزیل

یکی از بدترین صحنه‌ها در این زمینه در فینال جام حذفی برزیل بین دو تیم فلامنگو و آمه‌ریکا رقم خورد. الساندرو بازیکن تیم فلامنگو پس از ضربه سر کلبر، جمجمه‌اش آسیب دید.

ضربه سر په‌په

ایکر کاسیاس توسط هم تیمی‌اش ضربه دید و درباره این برخورد گفت‌: این لحظه را به یاد ندارم. تنها می‌دانم که برای مهار توپ از دروازه‌ خارج شدم و به په‌په برخورد کردم. دیگر چیزی به یاد نمی‌آورم. مدافع پرتغالی آن شب را به خاطر نگرانی از وضعیت دروازه‌بان اسپانیایی در بیمارستان سپری کرد.

ضربه دست کوژاک

در دیدار اسلوونی و ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، کوژاک هنگام بلند شدن با دست خود ضربه‌ای به صورت مانوئل پاسکوال ایتالیایی زد و باعث شد این بازیکن زمین را با برانکارد ترک کند.

ضربه اتفاقی یا عمدی؟

در ‌دقیقه ۴۰ دیدار مایورکا و سویا، آرانگو قصد داشت توپ را تصاحب کند اما با ضربه آرنج خاوی ناولدو بر روی صورتش متوقف شد. این برخورد خیلی شدید باعث افتادن بازیکن ونزوئلایی بر زمین شد. او  از لحاظ تنفسی دچار مشکل شدید و به بیمارستان انتقال داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین