کد خبر: ۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۷:۵۸

مشروح خبر نمازجمعه و راهپیمایی های امروز تهران

آفتاب‌‌نیوز : سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران گفت:دشمنان بايد از واكنش مسلمانان نسبت به هتك حرمت پيامبر(ص) و امامان عليهم السلام عبرت گرفته و از تكرار اين گونه توطئه‌ها خودداري كنند.

قربانعلي دري نجف آبادي دادستان كل كشور به عنوان سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران ضمن اشاره به هتك حرمت به حرمين امامين شريفين در عراق از عكس العمل به موقع و مناسب مردم به اين واقعه تشكر كرد و گفت:دشمنان بايد از عكس العمل مسلمانان نسبت به هتك حرمت پيامبر(ص) و امامان عليهم السلام عبرت گرفته و از تكرار اين گونه توطئه‌ها خودداري كنند،چرا كه مسلمانان در برخورد با اين توطئه ها همواره آبديده‌تر و هوشيارتر از قبل مي‌شوند.
دادستان كل كشور با اشاره به تلاش هاي چند صد ساله استعمار و استكبار براي ايجاد تفرقه در ميان امت‌هاي مسلمان تصريح كرد: تفرق مذهبي در كنار ساير مصاديق ايجاد تفرقه از مسائلي بوده كه جهان استكبار و استعمار همواره در ميان امت‌هاي اسلامي به دنبال تحقق آن بوده است تا از اتحاد جمعيت بزرگ مسلمانان جلوگيري كرده و اجازه ندهد كشورهاي اسلامي با متحد شدن با يكديگر و با استفاده از منابع و موقعيت خود به يك قدرت در مقابل دشمنان تبديل شوند.

دري نجف آبادي با تأكيد بر اين كه قدرت اسلام و امت اسلامي يك قدرت شكست ناپذير است،گفت: مصداق اين سخن در مورد جمهوري اسلامي در 27 سال گذشته آزموده شده است و نمونه اخير آن نيز در مورد ملت مسلمان عراق در حال تكرار است.
وي با اشاره مجدد به حادثه اخير سامرا افزود:هر چند ما دقيقاً نمي‌دانيم پشت پرده اين حوادث چه كساني قرار دارند،اما قطعاً نمي‌توان دست پليد صهيونيستها و آمريكايي‌ها را از ارتكاب چنين فجايعي مبرا فرض كرد.
دادستان كل كشور اظهار داشت:چنانكه خلفاي اموي و عباسي هم عصر با ائمه در اثر ظلم به ايشان به ذلت و خواري كشانده شدند كساني كه در عصر حاضر نيز به هر طريقي به اين بزرگواران اسائه ادب و ظلم مي‌كنند حتم بدانند كه به ذلت و خواري خواهند افتاد.

وي در ارتباط با حادثه اخير سامرا اظهار داشت: به عناصر معترض كوردلي كه مرتكب چنين اقداماتي مي‌شوند توصيه مي‌كنم دست از چنين اعمال جاهلانه‌اي بردارند و آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها در اين ارتباط مسئوليت دارند و بايد پاسخگو باشند و دستگاه قضايي عراق هم بايد با اين مسئله كاملاً جدي برخورد كند.
دادستان كل كشور اين حادثه را براي ايجاد فتنه و تفرقه در ميان امت اسلامي توصيف كرد و آن را خطرناك‌تر از يك حادثه عادي براي كشتن عده‌اي توصيف كرد و بيان داشت: ملت مسلمان عراق بايد هوشيار باشند و بدانند راهي كه انتخاب كرده‌اند راه عزت و سربلندي آنهاست و قطعاً دشمن نسبت به اين مسئله بي تفاوت نخواهد بود و از توطئه آفريني غفلت نخواهد كرد اما مردم مسلمان عراق اگر به خدا توكل نمايند بدانند خداوند آنها را ياري خواهد كرد.
دري نجف‌آبادي اظهار اميدواري كرد مسيري كه امت‌هاي مسلمان در عراق و لبنان و فلسطين آغاز كرده‌اند تداوم يابد و گفت:تا زماني كه اين امت‌ها در راه خدا قيام كنند خدا آنها را ياري كرده و نصرت مي‌دهد. 

بوش به جز خودکشی راه دگر ندارد
این در حالی بود که هزاران تن از نمازگزاران نماز جمعه‌ي امروز تهران با برگزاري راهپيمايي كه همزمان در سراسر كشور نيز انجام مي‌شد، با اعلام انزجار از وقایع تروریستی عراق هتک حرمت به مراکز مذهبی و توهین به مقدسات دین اسلام را محکوم کردند..

در اين راه‌پيمايي كه پس از نماز جمعه از مقابل در اصلي دانشگاه تهران انجام شد، راهپیمایان به شعارهای: مرگ بر آمریکا-مرگ بر انگلیس – مرگ بر اسراییل - بوش به جز خودكشي راه دگر ندارد؛ تهديد، توهين، انفجار ديگر اثر ندارد- به فتنه‌ي آمريكا، سامرا شد كربلا- تشيع! تسنن! وحدتان مبارك - شكستن حرمت دين، جنايت صهيونيزم، حمايت آمريكا و انگليس - سامرا شد دارالعزا، يابن‌الحسن! بيا بيا - يا صاحب‌الزمان، شرمنده‌ايم .
راهپیمایان همچنین با تاکید بر حق استفاده ایران از انرژی هسته ای شعارهای "انرژي هسته‌يي، حق مسلم ماست" و" دانش هسته‌يي بود حق ما، اين رو پذيرفته تموم دنيا" را در این راهپیمایی سر دادند.
پس از سردادن شعارهايي چون "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر انگليس"، پيام مقام معظم رهبري به مناسبت اين مصيبت غم‌بار، براي هزاران تن از حاضران در ميدان انقلاب، قرائت شد.

پس از قرائت پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي، قطعنامه‌ي راه‌پيمايي براي راه‌پيمايان قرائت شد.

در اين قطعنامه ضمن محكوميت شديد هتك حرمت به مقدسات دين اسلام آمده است: امروز بار ديگر دل‌هاي مسلمانان غرق در ماتم و اندوه شده و حمله‌ي تروريستي و بمب‌گزاري در حرمين عسگريين(ع) قلب آقا امام زمان(عج) و تمامي شيعيان اهل‌بيت و آزادگان جهان را جريحه‌دار ساخته است.

در بخش ديگري از اين قطعنامه هدف اين اقدامات ايجاد تفرقه بين امت اسلامي خوانده شده و آمده است: اين اقدامات و اشغال سرزمين عراق را به شدت محكوم مي‌كنيم و اعلام مي‌داريم كه تا نثار جان و خون‌مان در اين راه ايستاده‌ايم. 

در قطعنامه‌ي پاياني اين راه‌پيمايي  تصريح شد: بي‌شك مسووليت اين اقدام متوجه اشغال‌گراني است در كشور عراق غير از سركوب چيزي به ارمغان نياورده‌اند و اعلام مي‌كنيم كه به همراه ملت عراق، حرمين مطهر را بازسازي خواهيم كرد.

در اين قطعنامه هم‌چنين وحدت اديان الهي در پاسداري از اماكن مقدس تمامي اديان در عالم را از جمله عوامل ابطال توطئه‌ها دانسته شده‌ است.

زلمای تو را می کشیم
از سوي ديگر بخشي از مردم تهران پس از برگزاري مراسم سياسي- عبادي نماز جمعه‌ در خيابان طالقاني از در شرقي دانشگاه تهران تا ميدان فلسطين در اعتراض به تعرض به آستان مقدس امام هادي (ع) و امام حسن عسگري (ع) راهپيمايي كردند.

مزدور اين جنايت اعدام بايد گردد- براي فتح سامرا، مهدي بيا مهدي بيا - براي فتح كربلا، مهدي بيا مهدي بيا براي فتح كاظمين، مهدي بيا مهدي بيا- براي روز انتقام، مهدي بيا مهدي بيا- - عامل اين جنايت اعدام بايد گردد  از جمله شعارهایی بود که در این راهپیمایی داده شد.
هم‌چنين در اين راهپيمايي بيانه‌اي توسط حسين الله كرم قرائت شد كه راهپيمايان با سر دادن تكبير آن را تاييد كردند.
وي در اين بيانيه اعلام كرد كه راهپيمايان آماده‌ي انتقام از دشمن تا شهادت هستند.

به گفته‌ي وي آمريكا و صهيونيسم جهاني به دليل شكست‌هاي اخيرشان در لبنان و عراق با توهين به پيامبر اكرم(ص) و اخيرا هم تعرض به حرم امامان شيعيان را با سازماندهي عوامل خود انجام داده است.

الله كرم توهين به پيامبر را در راستاي ايجاد جنگ صليبي و جنگ تمدن‌ها و تعرض به حرم امامان شيعه را در راستاي ايجاد جنگ سني - شيعه قلمداد كرد و در اين در این مورد به نمايندگي از راهپيمايان خواستار تشكيل كنفرانس وحدت از سوي سازمان كشورهاي اسلامي شد.

وي هم‌چنين خواستار محاكمه‌ي عاملان اين جنايت و هم‌چنين جورج بوش، رامسفلد، كاندوليزا رايس و زلماي خليل‌زاد شد و با تقبيح عملكرد زلماي خليل‌زاد، سفير آمريكا در عراق، شعار داد: "زلماي خليل زاد ، تو را مي كشيم"
پس از قرائت اين بيانيه و مراسم سينه‌زني براي اهل‌بيت عصمت و طهارت راه‌پيمايي در ميدان فلسطين پايان يافت .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین