کد خبر: ۴۲۲۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

یادداشت وزیر بهداشت به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو

وزیر بهداشت نوشت: باور کنیم مردم حقی بزرگ بر گردن تمام مسئولان کشور دارند و تاریخ درباره ما قضاوت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی با ابراز تاسف از حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان، ابراز امیدواری کرد از یاد نبریم همه ما وظیفه داریم به آنچه با خود، خدای خود و مردم وعده کرده‌ایم، عمل کنیم.

هاشمی در این یادداشت آورده است: آخرین روز سرد دی‌ماه برای ما تلخ بود و دردناک؛ روزی که جمعی از شجاع‌ترین و فداکارترین‌های شهر و کشورمان را از دست دادیم؛ مثل خیلی از روزها و ماه‌ها و سال‌هایی که بر این دیار گذشته است. از آن روز حال‌مان خوب نیست و همه داغدار عزیزانی هستیم که برای کمک به همنوعان خود جان شیرین‌شان را قهرمانانه فدا کردند.

گویا این رسم زمانه است که خوبان و نیکان بروند و ما را مدیون خود سازند؛ بروند و تلنگری شوند بر وجدان آنها که مانده‌اند. این بار هم آنها رفتند و ما را  در این فصل سرد، سوگوار پر کشیدن‌شان کردند؛ کاش این حادثه، شهدا و جان‌باختگان آن را فراموش نکنیم و در هیاهوی زندگی، از یاد نبریم همه ما وظیفه داریم به آنچه با خود، خدای خود و مردم وعده کرده‌ایم، عمل کنیم؛ از جمله بررسی علت یا علل این اتفاق دردناک و برخورد قاطع با مقصران.

قول‌هایی که برای ایمن‌سازی برخی ساختمان‌ها داده شده؛ مجهزکردن مراکز حساس و حیاتی چون ایستگاه‌های آتش‌نشانی به تجهیزات و فناوری‌های نوین و نیز سامان دادن به اوضاع زندگی و کسب و کار اهالی پلاسکو. لازم می‌دانم تاکید کنم من نیز به سهم خود بررسی وضعیت تمام بیمارستان‌های دولتی را به لحاظ ایمن‌سازی و اطفاء حریق با جدیت پیگیری می‌کنم.

همچنین باید بپذیریم در کشور ما پس از بروز حوادثی از این دست، متاسفانه فضا یا به شدت احساسی می‌شود یا سیاسی و زیر این چتر، عبرت‌آموزی و بررسی دقیق علت‌ها معمولا کمرنگ و یا حتی گم می‌شود؛ امیدوارم درک کنیم اتفاق پلاسکو آنقدر مهم است که برای کشف زوایای مختلف آن لازم است تمام سرمایه، دانش و مهارت‌های ملی و تجربه‌های بین‌المللی را به‌کار گیریم تا از تکرار حوادثی جانگداز از این دست پیشگیری شود و ملت شریف ایران، در آرامشی بیشتر، روزگار بگذرانند. باور کنیم مردم حقی بزرگ بر گردن تمام مسئولان کشور دارند و تاریخ درباره ما هم قضاوت خواهد کرد.
ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین