کد خبر: ۴۲۳۰۸۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

کودکان نوای خرم در کنسرت سالار عقیلی شکفتند

سالار عقیلی در حرکتی ارزشمند، از گروه موسیقی مدرسه مهرآسا به سرپرستی خانم آزاده لاله که در "جشنواره و جايزه همايون خرم ۳ " تقدیر شده بود، دعوت کرد تا در کنسرت پنج شنبه شب، در برج میلاد در دو سانس آهنگ خوشه چین را در مقابل حاضران در سالن كه قريب به دو هزار نفر بودند، اجرا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات - موسیقی تنها زبانی است که الفبایش کمتر از انگشتان دست و واژه‌هایش بی نهایت است. گاهی شیرین‌ترین لحظات دنیا، گوش سپردن به نوای دلنشین قطعه ای از موسیقی با توازن همین الفباست. لحظه‌ای شعر و احساس با نفس گره می‌خورد و همچون طلوعی، نوید تولدی دوباره را در جان می‌دمد.

اين حس زيبا را شامگاه اولين پنج شنبه بهمن ماه سال جاري، سالار عقیلی درکنسرتی متفاوت از کنسرت‌ها به کودکان ایران هديه داد. آری متفاوت تر از دیگر کنسرت‌ها... ؛ لحظاتی از اجرای خود را به گروهی اختصاص داد تا روياي كودكانه حس حضور در صحنه را براي آنها تحقق بخشد و آنها چه عاشقانه زبان موسیقی را با بیان احساس لطیفشان، به آواز کشیدند.

سالار عقیلی در حرکتی ارزشمند، از گروه موسیقی مدرسه مهرآسا به سرپرستی خانم آزاده لاله که در "جشنواره و جايزه همايون خرم ۳ " تقدیر شده بود، دعوت کرد تا در کنسرت پنج شنبه شب، در برج میلاد در دو سانس آهنگ خوشه چین را در مقابل حاضران در سالن كه قريب به دو هزار نفر بودند، اجرا کنند. مخاطبان، پاسخ اين شور كودكانه را صمیمانه با تشويق‌هاي ممتد خود ابراز نمودند. اين صحنه نشان داد كه دوستداران هنر اصيل ايراني از شكوفايي چنين استعدادهايي به خود مي‌بالند.

کودکان نوای خرم در کنسرت سالار عقیلی شکفتند

گاهی جدی بودن را فراموش می‌کنیم و کودک می‌شویم، چرا که کودکان آرامش بیشتری دارند. بزرگ می‌شویم، زیباتر سخن می‌گوییم ولی احساس و طراوت را از دست می‌دهیم. کودک می‌شویم اما این به معنای کوچک‌شدن نیست، لذت بردن از آرامش کودکانه ست و آن شب، این طراوت توسط گروه موسیقی مهرآسا، بر کنج‌دل نشست و ملودی ماندگار موسیقی اصیل ایرانی را باری دیگر حیات بخشید.

کودکان نوای خرم در کنسرت سالار عقیلی شکفتند

اين هنرمند محبوب كشورمان در سخنانی کوتاه درباره این کودکان گفت: «وقتی این بچه‌ها در جشنواره و جايزه همايون خرم، چند هفته پيش، این قطعه را اجرا کردند، اشک از چشمانم سرازیر شد به جهت اینکه این بچه‌ها، موسیقی اصیل ایرانی را دنبال می‌کنند. این نوع موسیقی در ایران در حال فراموشی است. آنجا به خودم بالیدم که هنوز بچه‌هایی هستند که به آثار بزرگان موسیقی احترام می‌گذارند و با آنها آشنا هستند و آن قطعات را می‌نوازند.»

وی در ادامه اجراي خود از رضا خرم، فرزند ارشد استاد همايون خرم و همچنين "موسسه راد نوانديش" براي برگزاري "جشنواره و جایزه همایون خرم" قدردانی کرد که با حمايت از هنر موسيقي و ترغيب این عزيزان، زمينه آشنايي با موسیقی اصیل ایرانی را فراهم ساخته و پیوند دو نسل گذشته و معاصر را پايه‌گذاري مي‌كنند.

کودکان نوای خرم در کنسرت سالار عقیلی شکفتند

شاید برای شکوفایی هنر سرودن و نواختن کودکانمان، با چنین حرکت‌های فرهنگی و ارزشمندی در کنسرت‌های بزرگان موسیقی، بتوان مسیری ساخت که با دیدن و شنیدن هنر ناب فرزندانمان، آنها را بیش از پیش تشویق کنیم و موسیقی اصیل ایرانی را با حمایت و ترغیب دوستداران موسیقی در آوردگاه‌هایی چون "جشنواره و جایزه همایون خرم" قوت بخشیم.

  


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
صوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
فرصت ها را به کودکانمان هدیه دهیم
خیلی خیلی باهوشن بر خلاف تصور غلط ما که میگن ،،،،،،،
مهرناز كرمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
به اميد روزي كه روح و جان همه ي فرزندان ايران با فرهنگ و هنر اصيل و غني ايراني به خصوص هنر والاي موسيقي آميخته شود و بزرگان و متوليان فرهنگ و هنر در ايران همچون هنرمند ارجمند جناب سالارعقيلي چنين حركات زيباي فرهنگ سازانه و شوق و انگيزه آور براي كودكان و جوانان ايراني را دنباله رو باشند .
هناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
گزارش زیبایی بود....
ژینوس مشتاقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
به عنوان یکی از والدینی که دخترم در این اجرا حضور داشت از فرصتی که جناب عقیلی به کودکان ما دادند بسیار متشکرم چون نه تنها امکان حضور در صحنه در مقابل جمعیت کثیری را به آنها دادند بلکه تشویق های ان شب آنها را بیش از پیش در زمینه آموزش موسیقی اصیل ایرانی ترغیب کرد.از موسسه راد نواندیش ومسئولین مدرسه مهرآسا به ویژه خانم آزاده لاله هم بی نهایت ممنونم
اکرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
باعث خوشحالیه که شاهد این صحنه های خوب هستیم
دست همه کسانی که برای این بچه ها زحمت می کشند درد نکنه
از مطالب زیبایی هم که نوشته شده ممنونیم
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
باید از این فرصت ها به بچه ها داده شود تا در صحنه باشند. بسیار کار خوبی کردید اقای عقیلی. در کنسرت های بقیه هم ما شاهد چنین اجراهایی باشیم
bahman
|
France
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
زنده و جاويد باشيد و عمر با عزت داشته باشيد که اين قدر به ادب و کمال موسيقي ايران و ايراني زحمت کشيده ايد.
زنده باشيد و ماشالله . انشالله خداوند به آنها سلامتي کامل بدهد. دست همگی درد نکنه
david
|
France
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
چه خوب. دست آقای عقیلی درد نکنه . خيلي کار خوبی کردند. روحیه بچه ها بهتر از این هم خواهد شد
farzaneh
|
France
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
بسیار عالی .... فرصت دادن به کودکان در کنار بزرگان اعتماد بنفس خوبی براشون داره. درود به شماها.
شبنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
هر کودکی هنرمند است . مساله این است که چگونه خانواده و جامعه بتواند به وظایف خود بدرستی عمل کند تا کودکان دیروز هنرمند باقی بمانند شروع این حرکت را به فال نیک می گیریم و همچنین از خانم بیات بابت تهیه این گزارش کمال تشکر و قدردانی است و امید است همگان در جهت بهبود هنر و موسیقی ایران زمین گام بردارند
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
عالی بود .... امید آنکه سایر هنرمندان این مرز و بوم نیز در این عرصه گامی بردارند ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین