کد خبر: ۴۲۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

معاون وزیر علوم: هیچ محدودیتی برای سخنرانی افراد در ایام انتخابات نداریم

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی در خصوص حضور و سخنرانی افراد در ماه های منتهی به انتخابات در دانشگاه ها نداریم.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید ضیاء هاشمی صبح امروز در حاشیه نشست خبری کنگره بین المللی جندی شاپور در جمع خبرنگاران در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ممنوعیت خاصی برای دعوت افراد و سخنرانی آنها در ماه های منتهی به برگزاری انتخابات نداریم، مگر آنکه مراجع قانونی ممنوعیت خاصی را اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون هیچ ممنوعیت و محدودیتی اعلام نشده و هر فردی که منع قانونی نداشته باشد، می تواند به دعوت گروه های مختلف به دانشگاه ها برای سخنرانی دعوت شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه اگر در فعالیت های دانشگاه ها تخلفی ایجاد شود، مراجع مربوطه در دانشگاه به این تخلفات رسیدگی می کنند، خاطرنشان کرد: مراجع قانونی نیز اگر محدودیتی مدنظر داشته باشند، اعلام شده و اگر موضوع جدیدی باشد نیز اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی انتخابات در دانشگاه ها از ترم جدید آغاز خواهد شد، گفت: فعالیت های مربوط به مشارکت های سیاسی محدود به زمان خاصی نیست اما با آغاز ترم جدید، این فعالیت ها توسعه می یابد.

معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار داشت: با توجه به اینکه هر دو سال یک بار انتخاباتی در کشور برگزار می شود، بنابراین چارچوب های برنامه ها در این زمینه مشخص است و یک سال گذشته نیز چارچوب های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

دکتر هاشمی افزود: اما با توجه به شروع ترم تحصیلی، اقدامات توجیهی در خصوص فعالیت های انتخاباتی دانشگاه ها توسعه می یابد و سیاست ما در این حوزه، تقویت آگاهی، انگیزه و مشارکت جامعه دانشگاهی است.

وی تاکید کرد: طبق قانون فعالیت های تبلیغاتی در دانشگاهها در خصوص انتخابات ناظر به فرد و جناح خاصی نیست، بلکه فعالیت ها مرتبط با تبیین و روشنگری است.

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: جلسات توجیهی برای جامعه دانشگاهی برگزار می شود و اگر لازم باشد، ابلاغیه های جدید نیز به دانشگاه ها ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر هاشمی در پایان با تاکید بر اینکه خط قرمز ما، خط قانون است و جز این خط، خط قرمزی نداریم و در اجرای ضوابط جدی هستیم، اظهارداشت: به دانشگاه‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های فعال در حوزه انتخابات، توصیه می کنیم که در چارچوب قانون و ضوابط موجود، زمینه لازم را برای مشارکت حداکثری و ارائه دیدگاه های مختلف در دانشگاه ها فراهم کنند.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین