کد خبر: ۴۲۳۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱

بازیگران در جشنواره فیلم فجر چه بپوشند؟

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس معتقد است که بازیگران و هنرمندان فیلم و تلویزیون در جامعه، اعتبار ویژه‌ای دارند و بسیاری از آن‌ها بین جوانان و خانواده‌ها به‌عنوان الگو مطرح هستند. بنابراین نحوه پوشش آن‌ها بر جامعه تاثیر بسزایی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : حمید قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقش این کارگروه در پوشش بازیگرانی که در جشنواره فیلم فجر حاضر می‌شوند، اظهار کرد: نکته با اهمیتی که در این‌باره وجود دارد، استفاده از لباس مناسب است که طبیعتا با شاخصه‌هایی که ما به طراحان و هنرمندان فعال در موسسات مد و لباس اعلام کرده‌ایم، تطبیق داشته باشد. چارچوب ما در این زمینه تا حدود زیادی روشن است و به‌زودی از سند جدید آن با جزییات بیشتر رونمایی خواهیم کرد.

او ادامه داد: نحوه استفاده از این سند نکته قابل توجه دیگر است. کارگروه معتقد است، طبیعتا رفتار و نحوه پوشش بازیگران در فرهنگ مناسب و شایسته‌پوشی جامعه تاثیر بسیاری دارد. در صورتی هم که بازیگران استفاده ناصحیح از لباس داشته باشند نیز تاثیر منفی روی مردم خواهد گذاشت.

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: امسال هنرمندان به این موضوع توجه بیشتری خواهند کرد و طراحان و موسسات مد و لباس کارگروه که طراحی لباس آن‌ها را برعهده دارند، به آن‌ها کمک می‌کنند که از لباس شایسته و مناسب استفاده کنند و این موضوع در حال فراگیر شدن است.

او تاکید کرد: طیف گسترده‌ای از هنرمندان سینما و تلویزیون، آشنایی کامل با ظرفیت طراحان لباس دارند، حتی شاید پیش از این  در حوزه لباس مردان مشکل داشتیم، اما می‌توان گفت ما به اندازه کافی دارندگان نشان تجاری ایرانی که تولیدکننده صنعتی هستند و همچنین طراحان لباس مردان ایرانی داریم که توانایی پاسخگویی به نیاز هنرمندان ما را دارند.

قبادی با بیان این‌که اقداماتی را که در حوزه لباس هنرمندان سینما شروع کرده‌ایم، محدود به جشنواره فجر نیست، گفت: طراحان لباس در طول سال به گروه‌های مختلف بازیگران و هنرمندان معرفی شده‌اند. با اطمینان می‌توانم بگویم بیشتر هنرمندان سینما از کمک طراحان کارگروه مد و لباس برخوردارند و از هنر آن‌ها استفاده می‌کنند.

او اظهار کرد: بیشتر هنرمندان و بازیگران، با طراحان ما در ارتباط هستند. من از مسوولان جشنواره فجر و وزارت ارشاد خواهش کردم که امسال نیز مانند سال‌های گذشته، تندیس لباس و صحنه را مانند دو دوره گذشته جدا کنند. بهترین کار این بود که مجموعه فیلم فجر، جایزه طراحی لباس را از صحنه جدا کند که خوشبختانه دو سال این اقدام صورت گرفته و تاثیر مثبتی بین هنرمندان طراح لباس گذاشته است.

دبیر کارگروه مد و لباس درباره این‌که این کارگروه چه تسهیلات ویژه‌ای برای برگزیدگان در نظر می‌گیرد، گفت: امتیاز مادی برای برگزیدگان نخواهیم داشت، اما از آن‌ها به‌عنوان چهره‌های شاخص در فعالیت موسسات و جشنواره‌های کارگروه به‌صورت ویژه استفاده می‌شود. مشارکت و شاخص شدن آن‌ها در رویدادهای مد و لباس افزایش پیدا می‌کند و از آن‌ها در رویدادهای مختلف بهره می‌گیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رامین
|
Germany
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
باسلام
رعایت شان وشئونات را بکنند ما ایرانی هستیم چه مرد چه زن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین