کد خبر: ۴۲۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۵
با تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی

مردم آمریکا دشمن تراشی می کنند

آفتاب‌‌نیوز : در این راستا موسسه آمریکایی گالوپ یک نظرسنجی از مردم آمریکا انجام داده و در آن از آنها خواسته نام کشورهایی را که در نظر آنها دشمن آمریکا محسوب می‌شوند، بیاورند و در این باره یک تحلیل به همراه نتایج نظرسنجی آورده و نوشته است: آمریکایی‌ها در حال حاضر ایران را دشمن شماره یک خود می‌دانند.

در این تحلیل آمده است: نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ایران برای نخستین بار در راس کشورهای خطرناک برای آمریکا قرار گرفته است. خطرناک‌ترین کشورها در نظر مردم آمریکا در سال‌های گذشته، عراق یا کره شمالی بودند.

به گزارش «گلوب‌اندمیل» از زمان انقلاب اسلامی و قرار گرفتن حکومت مذهبی بر راس امور در ایران در سال 1979 و گروگان‌گیری سفارت آمریکا روابط تهران و واشنگتن به تیرگی گراییده و از سال گذشته نیز این تیرگی بیشتر شده است.

جورج بوش رییس جمهوری آمریکا و محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران این روزها با یکدیگر سخنان تندی رد و بدل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بوش در دیدار از پاکستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای بازداشتن ایران از تجهیز موشک‌های خود به کلاهک هسته‌ای قصد حمله نظامی به این کشور را دارید، گفت: دیپلماسی نخستین گزینه ماست.

بنا بر این گزارش، احمدی‌نژاد آمریکا و اسراییل را به دست داشتن در انفجار گنبد طلایی حرم امامان این کشور توسط مردان مسلح نقابدار متهم کرده و گفته است: این اقدامات ناجوانمردانه از سوی صهیونیست‌ها و اشغالگران عراق انجام گرفته است.

این موسسه در گزارش خود مدعی شده، در این نظرسنجی از هر 10 نفری که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، 3 نفر ایران را خطرناک دانسته‌اند که این تعداد دو برابر کسانی است که نام کره شمالی را که در حال حاضر کلاهک هسته‌ای دارد و نامش در فهرست محور شرارت بوش بوده، برده‌اند.

این گزارش افزود: در سال گذشته تنها 14 درصد پاسخگویان ایران را بزرگ‌ترین دشمن آمریکا دانسته‌اند که امسال این مقدار با دو برابر افزایش به 31 درصد رسیده است. در نمودار سال گذشته 22 درصد نام عراق را در بالای لیست دشمنان قرار داده بودند. تقریبا از هر 10 نفر، 9 نفر انگلیس و کانادا را بسیار خوب و در رده دوستان دانسته‌اند.

این در حالیست که مردم ما و بسیاری از کشورهای دیگر جهان که ظلم و ستم دولت آمریکا را تجربه کرده‌اند، این کشور را دشمن شماره یک خود می‌دانند.







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین