کد خبر: ۴۲۳۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹

لایروبی غیرکارشناسی باعث نابودی بیش از 70 تالاب شد

معاون دفتر تالاب‎های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لایروبی‌های غیر کارشناسی که طی سالهای گذشته در برخی از تالاب‌های کشور صورت گرفته گفت: این کار باعث خشک شدن و نابودی بیش از 70 تالاب در کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد باقرزاده کریمی در کارگروه کمیته ملی نجات خلیج گرگان با بیان اینکه هزینه‌های فراوانی برای لایروبی تالاب‌ها انجام شد، اظهار کرد: آسیب‌های زیادی به دلیل انجام این اقدامات غیرکارشناسی به تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور وارد شده و به خاطر همین مسئله،لایروبی‌ها در این مناطق متوقف شده است.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به اینکه لایروبی بسیاری از رودخانه‎ها به خاطر انتقال آب به زمین‌‎های کشاورزی صورت گرفته، افزود: این کار باعث شد رودخانه‌ها خشک شود و در روزهای دیگر سال نیز هنگام بارندگی شاهد سیلاب هستیم.

باقرزاده کریمی یکی از تالاب‌های آسیب دیده از لایروبی را تالاب انزلی اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه هزینه‌های زیادی صرف احیای این تالاب شده ولی نتیجه‌ای جز طولانی‌تر شدن دوران خشکسالی این تالاب نداشته است.

معاون دفتر تالاب‎های سازمان حفاظت محیط زیست، طرح‌هایی از جمله لایروبی را که برای نجات خلیج گرگان ارائه شده را مناسب و کارآمد ندانست و عنوان کرد: این مسئله موجب تشدید آسیب های خشکسالی در این خلیج می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین