کد خبر: ۴۲۳۵۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

ژاپنی ها در آمل نیروگاه زباله سوز می سازند

نائب رییس شورای اسلامی شهر آمل گفت که شرکت ژاپنی ای که در حال بررسی سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه زباله سوز در این شهرستان بود ، تصمیمش را قطعی کرد .
آفتاب‌‌نیوز : خسرو ابراهیم زاده یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: مسئولان شرکت ' جی ای سی ' در پی سفر نمایندگانشان به آمل و انجام بررسی های لازم ، در نامه ای آمادگی قطعی خود را در نامه ای به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرده اند.

وی گفت که این شرکت بزودی برای امضای تفاهم نامه اجرائی ساخت نیروگاه زباله سوز آمل به مازندران سفر خواهند کرد .

شرکت ژاپنی جی ای سی از سه سال پیش بررسی برای ساخت نیروگاه زباله سوز در مازندران را آغاز کرد و نمایندگان این شرکت تاکنون سه سفر به این استان انجام دادند.

این هیات از چند شهرستان مازندران برای ساخت نیروگاه بازدید کرد ولی در نهایت شهرستان آمل را برای این منظور مناسب تشخیص داد .

اولین هیات شرکت جی ای اس ژاپن اواخر سال 93 برای بررسی ساخت نیروگاه زباله سوز به ایران سفر کرد و دومین هیات هم مرداد ماه سال 94 با سفر به شهرستان آمل، برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه زباله سوز در این شهرستان ابراز تمایل کرد.

سومین سفر این هیات پائیز امسال بود که علاوه بر آخرین بررسی ها ، زمین مورد نظر برای ساخت نیروگاه را هم بازدید کردند .

درحال حاضر مراکز دفن زباله های بیشتر شهرهای مازندران در مناطق جنگلی، زراعی و حاشیه رودخانه هاست که ظرفیت آنها برای دفن زباله اشباع شده است.

با این همه یکی از شهرهایی که معضل زباله در آن به مرحله بحرانی رسیده است شهر آمل است.

'عمارت' نام مکانی است در 30 کیلومتری شهر آمل و در جاده هراز که بیش از سه دهه محل دفن زباله های شهر آمل و هشت شهر مازندران است.

درسالهای اخیر شیرابه های ناشی از زباله به آب رودخانه هراز نفوذ و به زمین های کشاورزی اطراف خسارات جبران ناپذیری وارد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
خدا قوت اي انسانهاي با شرف ژاپني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
مطمئنم انرژی حاصل از زباله ها در همه جای ایران از انرژی هسته ای بیشتر است. کاش از اول روی همین موضوع تاکید و سرمایه گذاری می شد، هم محیط زیست پاکیزه ای داشتیم، هم تحریم نمی شدیم! با داشتن آفتاب فراوان هم باید به فکر انرژی خورشیدی باشیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین