کد خبر: ۴۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۴ - ۰۸:۴۰

مجلس مخالفتی با کاهش تعرفه ی واردات خودرو ندارد

آفتاب‌‌نیوز :  تنها كاري كه كميسيون صنايع مي تواند انجام دهد طرح اين موضوع در صحن علني و اعتراض به اين مصوبه است.
وي با بيان اين مطلب كه به هر حال كميسيون در اين زمينه تمام تلاش خود را خواهد كرد و احتمال موفيقت نيز وجود دارد، در خصوص مخالف بودن مصوبه مذكور با سياست هاي دولت در زمينه ثبات قيمت ها و ممانعت از افزايش قيمت خودرو، گفت: متاسفانه كل بودجه 85 با اهداف اصلي دولت مغاير است.
كاتوزيان در خصوص ارزيابي كميسيون صنايع از تعرفه تعيين شده براي واردات خودرو در كميسيون تلفيق-90 درصد- و تسهيلات ويژه درنظر گرفته شده براي خودروهاي كم مصرف،گفت: به نظر نمي رسد بين 90 درصد تعيين شده از سوي كميسيون تلفيق و 95 درصدي كه در كميسيون صنايع مورد توافق بود، تفاوت چنداني وجود داشته باشد، در واقع كاهش 5 درصدي تعرفه واردات، تاثير خاصي بر واردات خودرو نخواهد داشت.
كاتوزيان ادامه داد: كاهش 5 درصدي تعرفه واردات و تعيين تعرفه 90 درصد، تنها واردات خودرو را سهل تر مي كند اما حجم وسيعي از واردات را موجب نمي شود.
نايب رئيس كميسيون صنايع در خصوص ظرفيت واردات خودرو در كشور گفت: ظرفيت واردات خودرو در ايران در صورتيكه تعرفه ها پايين باشد، بالا خواهد بود، اما اگر تعرفه ها را بيش از اندازه پايين بگيريم، توليدات و صنايع داخلي، تهديد مي شوند.
كاتوزيان اظهار داشت: كنترل واردات بايد داراي زمان بندي باشد يعني نبايد تعرفه ها را براي زمان بلند مدت ، تعيين كنيم، مشكل اصلي اينجاست كه خودروسازان ما فاقد توانمندي رقابت هستند-آنها فكر مي كنند كه توان رقابت دارند در حاليكه اينچنين نيست- آنها براي پيدا كردن توانمندي رقابت بايد به يكسري برنامه هاي اصلاحي در راستاي ارتقا كيفيت، دست بزنند در حاليكه چنين برنامه هايي ديده نمي شود.
وي تاكيد كرد: آنچه مهم است اين است كه ما راه زيادي را بايد طي كنيم تا به نقطه مطلوب در صنعت خودروسازي و رقابت پذير كردن آن، برسيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین