کد خبر: ۴۲۳۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

نوبخت: کارخانه هپکوی اراک باید به دوران طلایی بازگردد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: واحد تولیدی، صنعتی هپکو در اراک باید با تدابیر لازم به دوران طلایی رونق تولید و ارزش آفرینی اقتصادی بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه هپکو اراک افزود: کارخانه هپکو نمادی از صنعت موفق و پویا در زمینه تولید ماشین آلات راه سازی در ایران و خاورمیانه است که دولت یازدهم به هیچ عنوان اجازه ورشکستگی و نابودی این کارخانه را نخواهد داد.

وی ادامه داد: بازگرداندن مجدد این واحد تولیدی به چرخه صنعت و اقتصاد کشور وظیفه همگان است و تحت هر شرایطی باید بالندگی اقتصادی در این واحد تولیدی و صنعتی دوباره مهیا شود.
معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: به عنوان سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استانداری استان مرکزی ماموریت رفع تنگناهای اقتصادی این واحد تولیدی را ابلاغ می کنم و انتظار می رود فهرستی از مشکلات و نارسایی های هپکو با فوریت به دولت اعلام شود.

نوبخت افزود: سازمان برنامه و بودجه تا فعال سازی کامل کارخانه هپکو در کنار کارگران و کارکنان این کارخانه ایستاده است و به کارکنان این قول را خواهد داد که تا پایان سال جاری بخش عمده مشکلات این کارخانه برطرف و به چرخه تولید بازگردد.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید عامل بسیاری از نارسایی ها و تنگناهایی مختلف کنونی، در کشور نیست اما از هیچ تلاشی برای رفع این تنگناها دریغ نخواهد کرد.

محمد باقر نوبخت در سفر یک روزه به استان مرکزی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص)، کارخانه هپکو و واگن سازی پارس اراک بازدید کرد.
حضور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان مرکزی است.

شرکت صنعتی هپکو تنها کارخانه تولید ماشین آلات راه ‌سازی در ایران و خاورمیانه است که چندی است به دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران و کاهش تولید با چالش جدی مواجه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین