کد خبر: ۴۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

سگ‌های بی‌صاحب در کدام مناطق ‌کرج پرسه می‌زنند؟

معاون فنی و اجرایی سازمان پسماند شهرداری‌ کرج‌ گفت: بدون اسلحه بیهوشی تسریع در زنده‌گیری سگ‌ها ممکن نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
«رضا افشار» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده سگ‌های بی‌صاحب بیشتر در مناطق سه، چهار، 10،11 و 12 کرج پرسه می‌زنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون شکایتی از شهروندان در خصوص مزاحمت سگ‌های بی‌صاحب در مرکز شهر نداشته‌ایم و بیشتر شکایت‌ها به مناطق حاشیه‌ای مربوط می‌شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان پسماند شهرداری‌ کرج‌ خاطرنشان کرد: چون مناطق حاشیه‌ای شهر فضای باز و زمین‌های بایر زیادی دارند، همین باعث می‌شود سگ‌های بی‌صاحب در این مناطق تجمع‌ کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از همین‌رو یک‌ گروه ویژه زنده‌گیری در این مناطق مستقر است تا در صورت مشاهده سگی بی‌صاحب آن را گرفته و به پناهگاه سگ‌های‌کرج واقع در حلقه‌دره انتقال دهد.

افشار یادآور شد: هم‌اکنون برای زنده‌گیری سگ‌ها از  دارت و مواد بیهوشی استفاده می‌شود، اما برای تسریع در این روند به تجهیزات پیشرفته‌تری چون اسلحه بیهوشی نیاز است.

وی افزود: پارسال حدود 4000 قلاده سگ بی‌صاحب از شهر جمع‌آوری و به پناهگاه سگ‌های بی‌صاحب کرج انتقال داده شدند.

معاون فنی و اجرایی سازمان پسماند شهرداری‌ کرج‌ خاطرنشان کرد: این پناهگاه در مساحتی بیش از 7000 مترمربع در مرکز حلقه‌دره کرج راه‌اندازی شده و در آن سگ‌ها توسط دامپزشک معاینه، غربالگری، غذادهی و عقیم‌سازی می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین