کد خبر: ۴۲۴۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹

پناهجوی ایرانی ازپاپوآ گینه نو به فیجی گریخت+تصویر

شرایط نامناسب بازداشتگاه استرالیا در جزیره مانوس، یک پناهجوی ایرانی را مجبور به فرار از این بازداشتگاه در پاپوآ گینه نو و رفتن به کشور فیجی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
تارنمای رادیو نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد 'لقمان سورای' یک ایرانی که در 17 سالگی از ایران به قصد عزیمت به استرالیا خارج شد، پس از بازداشت در مانوس در پاپوا گینه نو زندانی شد. 

وی به دلیل ترس از امنیت و ایمنی خود در بازداشتگاه مانوس در پاپوا گینه نو که تاکنون جان چند پناهجو از جمله دو ایرانی را گرفته است، به فیجی فرار کرد. 

فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی یک کشور جزیره‌ای با جمعیت 860 هزار نفری در منطقهٔ ملانزی در جنوب اقیانوس آرام است که در 2 هزار کیلومتری جزیرهٔ شمالی نیوزیلند قرار گرفته‌ است.

این پناهجو که اکنون در سن 21 سالگی قرار دارد و حدود یک هفته است در فیجی به سر می برد گفته است همراه با یک خانواده به این کشور وارد شده است. 

وی گفت: من در مورد فیجی اطلاعاتی ندارم و نمی دانم تصمیم مقامات مهاجرتی در مورد من چیست؟ من فقط به دنبال یک کشور امن هستم، نه یک کشور ثروتمند یا آمریکا و هر کشور دیگری. من فقط به یک زندگی ساده برای خود نیاز دارم.

به گزارش ایرنا، به گفته این پناهجوی ایرانی، وکیل فیجیایی‌اش کمک خواهد کرد تا درخواست پناهجویی خود را ارائه نماید. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یعنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
8
7
خاک ایران راتوتیا چشمان خود کنیم. بدنبال خفت نباشیم.سختی زندگی درمرز افغانستان رابه این حقارت ترجیح می دهمِ.ساکن شرقی ترین مرزهای محروم ایرانم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین