کد خبر: ۴۲۴۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

هنوز برق 71 هزار خانوار گیلان قطع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: 80 اکیپ برق رسانی در سراسر استان در حال وصل کردن برق هستند، اما هنوز برق 71 هزار خانوار قطع است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت شعبانپور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آغاز بارش برف سنگین در شهرستان های رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود از ساعت 23 شامگاه گذشته، اظهار کرد: ارتفاع برف در جلگه به 60 سانتیمتر و در ارتفاعات به بیش از یک متر رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در 12 بهمن، افزود: وزش باد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت و بارش 60 سانتیمتری برف طی 12 ساعت در شهر رشت مشکل قطعی برق را ایجاد کرد لذا 80 اکیپ برق رسانی در سراسر استان در حال وصل کردن برق هستند، اما هنوز برق 71 هزار خانوار قطع است.

وی از بازگشایی آزادراه رشت – قزوین حدفاصل گلسرک خبر داد و عنوان کرد: عمده مسدود شدن محورهای امامزاده هاشم به رشت، سنگر به لاهیجان، آستانه اشرفیه به لاهیجان و حدفاصل موزه میراث روستایی به دلیل بی احتیاطی رانندگان و عدم استفاده از زنجیر چرخ بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر نیازمند گریدر است، خاطرنشان کرد: برق عمده خانوارها تا پایان امشب و مناطق صعب العبور تا عصر فردا وصل خواهد شد.

شعبانپور با بیان اینکه کار بازگشایی راه های روستایی از فردا آغار می شود، گفت: اولویت با راه های روستایی است و راهداران در حال باز نگه داشتن شریان های اصلی برای رسیدن به راه های روستایی هستند.


مسئولین در تلاشند تا فیدرهای از کار افتاده را به مدار برگردانند

استاندار گیلان گفت: در حوزه برق به علت سنگین و آبدار بودن برف و همچنین افتادن درختان بر روی کابل‌های برق و قطع شدن سیم‌ها با مشکل قطعی در برخی نقاط، همه مسئولین در توزیع و تولید برق در تلاش هستند تا فیدرهای از کار افتاده را به مدار برگردانند.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت استان در پی بارش شدید برف، اظهارکرد: با وجود پیش‌بینی‌ها برف سنگینی از نظر شدت بارش برف و سرعت باد در استان بارید که ارتفاع برف در رشت و لاهیجان بیش از 60 سانتی متر و در ارتفاعات بیش از 120 سانتی متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در بحث ارزاق و پخت نان در استان مشکلی نداریم، افزود: تاکنون گزارشی در خصوص قطع گاز نداشته‌ایم و شبکه توزیع گاز همواره فعال بوده است. از مردم می‌خواهیم همچنان در مصرف گاز صرفه جویی کنند؛ در حوزه برق هم به علت سنگین و آبدار بودن برف و همچنین افتادن درختان بر روی کابل‌های برق و قطع شدن سیم‌ها با مشکل قطعی در حوزه مرکزی رشت، لاهیجان و روستاها روبه رو هستیم که همه مسئولین در توزیع و تولید برق در تلاش هستند تا فیدرهای از کار افتاده را به مدار برگردانند.

استاندار گیلان گفت: شبکه‌های مخابراتی هم با اشکالاتی مواجه بود که در حال رفع شدن است؛ در حوزه شهری هم مردم باید سیمای خدمات شهر را زیبا ببینند و ماشین آلات برفروبی باید سریعتر عمل کنند زیرا مردم نباید در تردد مشکل داشته باشند، خصوصا در فردا که یخبندان بسیار شدیدی در پیش داریم باید مشکلات ترددی هرچه سریع تر رفع شود.

نجفی بیان کرد: تعدادی از اتوبوس‌های مسافری که از استان‌های همجوار بدون زنجیر چرخ آمده بودند و در محور خروجی رشت با مشکل مواجه شده و منجربه مسدودیت مسیر شدند که پلیس راه و راهور هم در صحنه حضور دارند و مشغول بازگشایی و هدایت ماشین‌ها هستند، همه مسئولین از دو بامداد امروز مشغول رفع مشکلات هستند.   


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
آقا این ستاد بحران رو جمع کنید کلا تکلیف مشخص باشه! یه عده اضافه دارن پول مفت میگیرن ادعا هم دارن!
من و این غصه تا کی؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین