کد خبر: ۴۲۴۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

دژآگه: ترامپ را نمی‌فهمم!

دژاگه گفت: موضوع محدودیت‌هایی که ترامپ ایجاد کرده مرا نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته من هم از این موضوع چیزهایی شنیده‌ام. اما واقعا نمی‌توانم باور کنم این رفتار چه معنایی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بازگشت اشکان دژآگه به فوتبال آلمان، دوباره او را به یکی از چهره‌های جذاب رسانه‌ای در این کشور تبدیل کرده است. اشکان که روز سه‌شنبه درجمع خبرنگاران آلمانی و در مراسم معارفه‌اش کلی صحبت کرده بود، در گفت‌وگو با روزنامه دی ولت هم حرف‌های جالبی به زبان آورد. 

شاید ارتباط خوبم با هواداران، نقش کوچکی در بازگشت من داشته اما بازگشتم 99 درصد به خاطر مسائل فنی بود. مدیر ورزشی و سرمربی کاملا مشخص کردند مرا به خاطر توانمندی‌های فنی‌ام می‌خواستند. در اینجا 5 سال سراسر زیبا را سپری کردم و خیلی‌ چیزها را مثل قهرمانی، لیگ اروپا، لیگ قهرمانان و جنگ بر سر بقا را تجربه کردم.

  چند روز قبل تصمیم گرفتم
دقیقا از چند روز قبل تصمیم به بازگشت گرفتم. در پایان همه چیز به سرعت اتفاق افتاد. مدیر برنامه‌ام تماسی از طرف وولفسبورگ دریافت کرده بود. وقتی هم که مشخص شد خواسته باشگاه جدی است، فوری قول دادم. مجبور نبودم حتی یک ثانیه درنگ کنم. این باشگاه برای من بسیار با اهمیت بوده و در اعماق وجودم است. حضور در اینجا مثل این است که به خانه‌ام بازگشته‌ام.

  آمده‌ام به خانه‌ام
 اینجا مثل خانه‌ام است. وقتی به اینجا آمدم، حس می‌کردم احساسی شبیه به کودک دارم. خیلی چیزها برای تجربه کردن اینجا وجودداشت. به تن داشتن پیراهن تیم با لوگوی‌اش، در اولین تمرین به آدم حس پرشوری می‌دهد. جایی که خیلی از چهره‌های قدیمی را می‌توانی ببینی. البته یکسری هم در این میان جدید هستند. با این دسته در جلسات تمرینی بعدی، بهتر آشنا می‌شوم.

  جای ماگات خالی
چه زمان‌های قشنگی با فیلیکس ماگات داشتیم. البته در عین زیبایی، سخت هم بودند. اما اطمینان دارم که والرین اسماعیل، مربی عالی است که به ما کمک می‌کند سخت کار کنیم. به او، تیم و هواداران دوست دارم نشان دهم می‌توانم به تیم کمک کنم.

  حواسم به وولفسبورگ بود
جدی بگویم از موقعی که سال 2012 تیم را ترک کردم، وضعیتش را جدی دنبال می‌کنم. آخر هر هفته بازی‌هایش را می‌دیدم که چطور وولفسبورگ بازی کرده است. واقعیت این است که اکنون در وضعیتی سخت است. اما  صددرصد اطمینان دارم که  می‌توانیم تیم را از پایین جدول بالا بیاوریم. اگر در اولین جلسه تمرین بودید، می‌دیدید چه فوتبالیست‌های خارق‌العاده‌ای آنجا حضور داشتند. حالا من هم بخشی از این تیم هستم و مسئولیت خواهم پذیرفت. می‌خواهیم تا جایی که وولفسبورگ به آن تعلق دارد، بالا بیاییم.

  برلینی‌ها متعجب بودند
فقط کافی است اینجا همه اطراف را نگاه کنند. وقتی سال 2007 به اینجا آمدم، وولفسبورگ تیمی برجسته نبود. بیشتر یک نامزد سقوط بود. دوستانم وقتی شنیدند از هرتابرلین به اینجا آمدم، تعجب می‌کردند. آنچه طی این سال‌ها در وولفسبورگ رخ داد، نفسگیر است. حالا وولفسبورگ در کل اروپا معروف است و چهره‌های بزرگی در باشگاه هستند. امکانات اینجا عالی است. از این نظر و به باور من وولفسبورگ جزو تیم‌های درجه یک آلمان است.

  تمرین‌های جدی در قطر و ایران
در ارتباط با مساله آمادگی جسمانی، هیچ نگران نیستم، چون در قطر خوب تمرین می‌کردم و همراه با تیم ملی ایران در راه مقدماتی جام‌جهانی 2018 بازی‌های حساسی داشتم. راحت بگویم که با تمام قوا در تمرینات شرکت می‌کنم و مرتب نگاه می‌کنم تا ببینم چه وقت صددرصد به آمادگی کامل می‌رسم.

  بوندس‌لیگا چیز دیگری است
بیش از همه جای خالی جو ورزشگاه‌های بوندس‌لیگایی را در این سال‌ها احساس می‌کردم. البته جو ورزشگاه‌های انگلیس هم بد نیست. اما در آلمان واقعا عالی است. طبیعی است در قطر حساسیت در کار را خیلی نداشتم. اینجا و در انگلیس به عنوان بازیکن مجبوری در نهایت توان خودت ظاهر شوی. گاهی حتی 2 بار در هفته باید این‌گونه باشی. به هر حال اینجا در بوندس‌لیگا انتظار دارم بتوانم حرکتی صورت دهم.

  بواتنگ سلام فرستاد
خیلی‌ها آمدنم را خوشامد گفتند. به عنوان مثال ژروم بواتنگ، سلام فرستاد. حتی کوین بواتنگ، پاتریک ابرت، انیس بن حتیرا، ظفر یلن، سجاد سالی‌هوویچ که همه اینها دوستان و همبازیان قدیمی من از دوران حضورم در برلین هستند. حالا کلی ذوق و شوق دارم که باردیگر مقابل یکسری از اینها می‌توانم بازی کنم.

  نمی‌توانم ترامپ را درک کنم
موضوع محدودیت‌هایی که ترامپ ایجاد کرده مرا نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته من هم از این موضوع چیزهایی شنیده‌ام. اما واقعا نمی‌توانم باور کنم این رفتار چه معنایی دارد. دوست دارم قبل از هر چیزی روی مسائل ورزشی تمرکز کنم.

والرین: اشکان تعصب دارد
اشکان 30 ساله به دلیل اختلاف با مدیریت العربی در یک سال اخیر به ندرت در قطر بازی کرده و به همین دلیل تصمیم وولفسبورگ در ابتدا خیلی‌ها را شوکه کرد. والرین اسماعیل، سرمربی این تیم می‌گوید: «برایم آشکار بود که او دقیقا بازیکنی است که نیاز داریم. بازیکنی که به وولفسبورگ تعصب داشته باشد.»
 
30میلیون یورو خرید زمستانی
وولفسبورگ زمستان امسال برای خرید چهار بازیکن حدود 30 میلیون یورو پرداخت کرده، ولی پنجمین خرید باشگاه به خاطر روند دژآگه در سال‌های اخیر تردیدهای زیادی به‌وجود آورده است. آخرین بازی او در لیگ قطر در فوریه 2016 بود و برای تیم ملی ایران آخرین بار در ماه نوامبر مقابل سوریه بازی کرد.

منبع:آی اسپرت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین