کد خبر: ۴۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

وزیرخارجه آلمان: در آمریکا نشانه‌ای از عزم برای لغو برجام ندیدم

وزیر خارجه آلمان که پنج‌شنبه میهمان کنگره آمریکا بوده می‌گوید فعلاً نشانه‌ای از عزم واشنگتن برای لغو توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ندیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«زیگمار گابریل» وزیر خارجه جدید آلمان که جانشین «فرانک والتراشتاین‌مایر» یکی از امضاکنندگان برجام شده، در گفت‌وگو با رویترز از بررسی وزیرخارجه آلمان: در آمریکا نشانه‌ای از عزم برای لغو برجام ندیدمحال و هوای برجامی آمریکایی‌ها در ملاقات‌های روز پنج‌شنبه خود گفت.

گابریل در ملاقات‌های روز پنج شنبه خود به کنگره آمریکا رفته و با «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در خصوص روابط کشورش با آمریکا رایزنی کرده است.

وزیر خارجه آلمان بدون اشاره به مطرح شدن یا نشدن بحث برجام در ملاقات‌های خود، گفت که در واشنگتن نشانه‌ای از قصد برای لغو برجام ندیده است.

سناتور کورکر یکی از مخالفان سرسخت برجام است و بلافاصله پس از اظهارات ضدایرانی اخیر ترامپ پس از آزمایش موشکی و حواشی آن، موضع تند رئیس‌جمهور کشورش «دلگرم‌کننده» دانست.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا تاکنون بارها برجام را یک توافق بد خوانده و پیش از برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، از لزوم نقض برجام و مذاکره مجدد برای توافقی بهتر سخن گفته بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین