کد خبر: ۴۲۴۴۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

پیشنهاد اساتید دانشگاه صنعتی شریف به روحانی و ظریف

درخواست جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف از رئیس جمهور: شرایطی فراهم کنید تا شهروندان آمریکایی بتوانند بدون دریافت ویزای گردشگری و تشریفات مربوطه در کشور مبدا و با اخذ ویزای فرودگاهی در تهران برای مدت دو هفته به ایران سفر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف خطاب به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه با ارائه پیشنهادی در مقابل حکم ممانعت از ورود شهروندان هفت کشور از جمله ایران به امریکا، روز گذشته نامه‌ای به شرح زیر نوشتند: «همانطور که مستحضرید در هفته اخیر با حکم رئیس جمهور جدید امریکا، تبعیضهای ناروایی علیه شهروندان کشورمان که به دلایل گوناگون قصد سفر به آن کشور را داشتند یا ایرانیان مقیم امریکا اعمال شده است.

جدا از مشکلاتی که این دستور برای زندگی روزمره بسیاری از هموطنانمان در ایران و امریکا بوجود آورده است، فضای تبلیغاتی‌ای که برای توجیه این اقدام ایجاد شده حیثیت فرهنگی، دینی، تاریخی و منافع ملی کشورمان را خدشه‌دار کرده و می‌تواند اثرات بسیار زیانباری را به همراه آورد.

درهمین چند روز گروه‌های بزرگی از انجمنهای علمی و فرهنگی آن کشور و هزاران تن از دانشگاهیان از جمله ده‌ها برنده جایزه نوبل با امضای نامه‌های جمعی این اقدام رئیس جمهور امریکا را محکوم کرده‌اند.

معمولا در چنین مواقعی دولتها اقدام به عمل متقابل می‌کنند اما ما امضاءکنندگان از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف؛ که بخش کوچکی از جامعه دانشگاهی ایران را تشکیل می‌دهیم از دولت خود تقاضا می‌کنیم که این بار به شیوه متفاوتی نسبت به این عمل ناصواب واکنش نشان دهد.

ما معتقدیم که برای خنثی‌کردن آثار زیان‌بار فوق سیاست صحیح و مبتکرانه‌ای که دولت محترم جمهوری اسلامی با خویشتن‌داری می‌تواند اتخاذ کند آن است که اعلام نماید: «شهروندان امریکایی می‌توانند بدون دریافت ویزای گردشگری و تشریفات مربوطه در کشور مبدأ و با اخذ ویزای فرودگاهی در تهران در طی 90 روز آینده برای مدّت دو هفته به ایران سفرکرده و خود از نزدیک میهمان‌نوازی ایرانیان و مسلمانان صلح‌جوی را تجربه کنند».  

این تدبیر نه تنها بار دیگر بر سیاست اخلاق‌گرای کشور ما در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کند بلکه باعث می‌شود آن فضای همدلی و حمایتی که در ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی در کلیه کشورها نسبت به کشورمان وجود داشت دوباره احیا شود.

همچنین این اقدام مبتکرانه بار دیگر بر نقش پیشگام کشورمان در دفاع از ارزشهای راستین دینی در جوامع مسلمان تاکید می‌کند.

این فرصت بسیار مغتنم است و امیدواریم که وزارت محترم خارجه با اقدام سریع و هماهنگی کامل با سایر ارگانهای ذی‌ربط نسبت به آن واکنش نشان دهد.»

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته  با امضای دستوری که هدف از آن «حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی» خوانده شد ورود پناهجویان به امریکا را برای چهار ماه معلق کرد و موقتاً بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله اتباع ایران به امریکا را ممنوع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
روحانی شرایط رو فراهم میکنه اما مسئله ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
1
موافقم
بسیار خوب و مبتکرانه در همچنین فضایی باید از تندروها و افکارتندروی که باعث هرج ومرج و تشنج می شود دوری جست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
4
عالیه این پیشنهاد
ناصر از زاهدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
7
پیشنهاد بسیار پخته و سنجیده ایی است ، می تواند نقشه دشمنان زمینه ساز جنگ را رو کند و افکارشان را در جامعه جهانی منزوی سازد که خیلی موثرتر از منزوی کردن خودشان است.
رضا
|
Germany
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
2
آفرین بر این اساتید علم و ادب مملکت
پیشنهاد بسیار عاقلانه و سنجیده ای است که تا قدری هر چند ناچیز افشاکننده دسیسه ترامپ خواهد بود.
و نشان میدهد " مرگ بر امریکا" معنی مرگ بر امثال ترامپ خواهد بود و بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
آفرین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
بسیار عالی است ای کاش در دولت گوش شنوایی باشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین