کد خبر: ۴۲۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۸

صدای رونالدینهو در آمد

آفتاب‌‌نیوز : بازيكن كامروني بارسلونا در نيمه دوم مسابقه به علت اهانت نژادپرستانه تماشاگران سعي كرد زمين را ترك كند اما سپس توسط بازيكنان و "فرانك ريكارد" مربي اين تيم متقاعد شد تا به مسابقه ادامه دهد.

رونالدينيو اظهار داشت: چنين اتفاقاتي نبايد ادامه پيدا كند. بايد براي پيشگيري از اين اتفاقات از زمين مسابقات فوتبال تلاش كنيم. سعي كردم اتوئو را آرام كنم و به او گفتم كه او بزرگتر از افرادي است كه به وي توهين مي‌كنند. اميدواريم واكنش‌هايي مانند رفتار ساموئل موجب تكرار نشدن چنين حوادثي شود.

پس از اين ديدار كه با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر به سود بارسلونا خاتمه يافت، "ويكتور اسكويناس تورس" داور مسابقه گزارش مربوط به جزييات حوادث فوق را تهيه و آن را به فدراسيون فوتبال اسپانيا ارسال كرد.

اسكويناس تورس در اين‌باره گفت: در دقيقه ‪ ۷۶‬مسابقه، اتوئو رفت كه ضربه كرنر را بزند كه جمعيت پشت دروازه شروع به هو كردن وي كردند. كاملا مشخص بود كه از صداي ميمون تقليد مي‌كنند. مسابقه را براي دو دقيقه متوقف كردم تا از باشگاه بخواهم در اطلاعيه‌اي از تماشاگران بخواهد به رفتار خود كه از نظر من كاملا نژادپرستانه بود، پايان دهند.

وي افزود: پس از كرنر يك پنالتي به نفع بارسلونا گرفته شد. وقتي رونالدينيو خواست ضربه پنالتي را بزند، همان گروه از تماشاگران دقيقا صداهاي مشابه را تكرار كردند. سپس باشگاه از تماشاگران خواست تا به توهين‌هاي خود نسبت به بازيكنان تيم ميهمان پايان دهند اما تا پايان مسابقه هر زمان كه توپ با پاي اتوئو تماس پيدا مي‌كرد، همان صداها از قسمت‌هاي مختلف جايگاه تماشاگران شنيده شد. همين اتفاق در آخر مسابقه هنگام خروج اتوئو از زمين دوباره تكرار شد.

بنابر اين گزارش، فدراسيون فوتبال اسپانيا معمولا فقط در صورتي نسبت به چنين اتفاقاتي واكنش نشان مي‌دهد كه از سوي داور گزارش شوند.

باشگاه ساراگوزا فصل گذشته به دليل رفتار نژادپرستانه هوادارانش به اتوئو، به پرداخت ‪ ۶۰۰‬يورو جريمه نقدي محكوم شد.

اين باشگاه اوايل ماه جاري نيز به دليل رفتار مشابه هوادارانش نسبت به "روبرت" مهاجم برزيلي تيم رئال بتيس، به پرداخت همين مبلغ جريمه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین