کد خبر: ۴۲۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۷

مشعل: حماس برای ابومازن احترام قائل است

آفتاب‌‌نیوز :   خالد مشعل، رييس دفتر سياسي حماس بعد از ديدار با مصطفي عثمان اسماعيل، مشاور رييس جمهور سودان و نماينده‌ي اتحاديه‌ عرب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به جايگاه رياست تشكيلات خودگردان احترام مي‌گذاريم و خواهان همكاري با محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين هستيم. ما مخالف تحميل شروط يك طرف بر طرف ديگر هستيم. 

وي ادامه داد: شروط به رسميت شناختن اسراييل، شروط فلسطين نيست بلكه شروط آمريكا و اسراييل است.

مشعل افزود: فرصت واقعي براي همكاري با عباس وجود دارد و ما نياز به چنين تهديداتي نداريم، فلسطيني‌ها مي‌توانند بر مسايل مشترك و منافع ملت توافق كنند.

وي درباره‌ي اظهارات اسماعيل هنيه در خصوص به رسميت شناختن اسراييل از سوي حماس به دنبال به رسميت شناختن حقوق مشروع ملت فلسطين و ايجاد كشور مستقل فلسطين از سوي اسراييلي‌ها، گفت: در تمام اظهارات رهبران حماس به رسميت شناختن اسراييل مطرح نشده. در حال حاضر گوي و ميدان در دست اسراييلي‌ها است. اسراييل بايد حقوق ملي فلسطيني‌ها را به رسميت بشناسد و از سرزمين‌هاي اشغالي عقب نشيني كند و بعد از حماس و ملت فلسطين بخواهد كه موضع‌گيري‌اش را در قبال اسراييل اعلام كند.

وي خاطرنشان كرد: برخي كشورهاي عربي و ياسر عرفات، رييس فقيد تشكيلات خودگردان فلسطين اين شروط را پذيرفتند و نتيجه‌اي به دنبال نداشت، مشكل ما در موضع‌گيري كشورهاي عربي يا فلسطين نيست بلكه مشكل ما موضع‌گيري اسراييل است و اينكه زماني كه اسراييل موضع‌گيري‌اش را تغيير دهد، ما نيز موضع‌گيري‌ خود را اعلام مي‌كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین