کد خبر: ۴۲۴۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

ترامپ: حتی مرده ها هم رأی دادند!/ بودجه کالیفرنیا را قطع می‌کنیم

شبکه فاکس نیوز آمریکا بامداد امروز گزیده ای دیگر از مصاحبه این شبکه با رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که ترام در این صحبت ها یکی از ایالات های مهم آمریکا را تهدید کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در بخش نخست گفت و گوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز با بیان اینکه ایالت کالیفرنیا «از بسیاری جهات از کنترل خارج شده است» گفت که اگر مقام های این ایالت قصد سرپیچی از سیاست های مهاجرتی را داشته باشند، بودجه آنها قطع خواهد شد.
 اشاره ترامپ به تلاش مردم ایالت کالیفرنیا برای به دست آوردن امکان سیاست گذاری مستقل در زمینه مهاجرت است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ با شدت بیشتری دنبال می شود.


ترامپ یکشنبه شب در پاسخ به «بیل اوریلی» مجری فاکس نیوز که احتمال تقابل دولت مرکزی با ایالت بزرگ کالیفرنیا را جویا شد، گفت: با مناطق حفاظت شده برای مهاجران غیرقانونی به شدت مخالف هستم چرا که این مسئله جرم بزرگی است و مشکلات بسیاری را به همراه دارد.
وی ادامه داد : اگر لازم باشد ما بودجه کالیفرنیا را قطع می کنیم. دولت پول زیادی به کالیفرنیا می دهد. این ایالت از بسیاری جهات از کنترل خارج شده است. رای دهندگان هم با من هم عقیده هستند وگرنه به من رای نمی دادند.

ترامپ : حتی مرده ها هم در انتخابات رای دادند

اوریلی در بخشی از این گفت و گو از ترامپ پرسید: برخی می گویند شما حرف هایی می زنید که هیچ پشتوانه و راه اثبات ندارد؛ مثلا می گویید که سه میلیون نفر غیرقانونی رای دادند. آیا این ادبیات مناسبی برای رئیس جمهوری است؟
ترامپ در پاسخ گفت: کافی است که به فهرست ثبت نام شده ها نگاه کنید. می توانید ببینید که افراد مرده هم رای دادند. افرادی در فهرست هستند که در دو ایالت ثبت نام کرده یا رای داده اند. شما می بینید که حتی شهروندان غیرقانونی در لیست ثبت نامی هستند.

در همین حال بی بی سی فارسی  بخش دیگر این مصاحبه که مربوط به برنامه هسته ای ایران بود اشاره کرد و نوشت:

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست و توافقی که با این کشور صورت گرفته بدترین توافقی است که تا حالا امضا شده است.(اینجا)

ترامپ در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از امضای این توافق "گستاخ‌تر" شده است.

آقای ترامپ که با بیل اورایلی، همکار شبکه فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد توافق هسته‌ای ایران و پنج قدرت جهانی را توافق دولت اوباما با ایران خواند و با انتقاد از آن گفت این توافق "شرم‌آور" است و دلیلی برای امضای آن وجود نداشته است.

آقای ترامپ گفت: "اگر قرار بود با ایران توافقی شود باید معامله خوبی انجام می‌شد."

دونالد ترامپ در این مصاحبه تاکید کرد که دولت آمریکا در نتیجه توافق هسته‌ای با ایران دستاوردی نداشته است: "ما یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار نقد به آنها دادیم و هیچ چیز به جای آن نگرفتیم." به گفته او ایران پس از انجام توافق هسته‌ای "گستاخ‌تر" شده است.

او پیش از این به دنبال اعلام خبر آزمایش موشک بالستیک از سوی ایران در حساب توییتر خود نوشته بود که "ایران نفس‌های آخرش را می‌کشید و در آستانه فروپاشی بود، تا اینکه آمریکا به میان آمد و با توافق هسته‌ای به این کشور زندگی دوباره‌ای به آنها بخشید: ۱۵۰ میلیارد دلار"

رئیس جمهوری آمریکا با حمله مجدد به سپاه پاسداران و اظهارات گستاخانه خود گفت:   آنها در مقابل ناوهای جنگی آمریکا  نه تنها به ما احترام نمی‌گذارند که درست برعکس عمل می‌کنند. هواپیماهای ما را تعقیب می‌کنند و با قایق‌های کوچک‌شان کشتی‌های ما را محاصره می‌کنند. چون برایشان باور کردنی نیست کسی این قدر احمق باشد که توافقی این‌چنینی با آنها امضا کند."

رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه ایران را متهم کرد که "مهم‌ترین حامی تروریسم است و به سرتاسر جهان پول و اسلحه می‌فرستد." آقای ترامپ گفت ایران نمی‌تواند به این کارهایش ادامه بدهد.

دونالد ترامپ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی به ایران گفت که همیشه از دولت باراک اوباما انتقاد کرده است که با قاطعیت مقابل ایران نایستاده و برای آنها ضرب‌الاجل تعیین نکرده است. او افزود به ایران خوشبین نیست چرا که این کشور "احترامی برای آمریکا قائل نیست".

رئیس جمهوری آمریکا که بارها مسئله تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده است، وعده داد که کمیسیونی به سرپرستی معاونش «مایک پنس» برای بررسی این موضوع و اعلام نتیجه نهایی تشکیل شود.
ترامپ پیش از این گفته بود که معتقد است اگر مهاجران غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شرکت نکرده بودند، آرای مردمی او از رقیب دمکراتش «هیلاری کلینتون» فزونی می گرفت.
بخش های بعدی گفت و گوی ترامپ با این شبکه خبری دوشنبه و سه شنبه شب (به وقت آمریکا) روی آنتن خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین