کد خبر: ۴۲۵۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

از حاشیه‌های یک سلفی‌بگیر با طعم «خفه‌گی» در «رگ خواب»

جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در هشتمین روز خود در برج میلاد اگرچه هنوز تحت تاثیر حاشیه‌های نشست رسانه‌ای فیلم «قاتل اهلی» بود با نمایش «رگ خواب» حمید نعمت‌الله و «خفه‌گی» فریدون جیرانی در سانس‌های پایانی که مورد توجه قرار گرفتند، روز آرامی را پشت سرگذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
در شرایطی که نشست جنجالی فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی تا ساعت دو و نیم بامداد یکشنبه ۱۷ بهمن در برج میلاد ادامه پیدا کرد،حاشیه‌های رخ داده برای آخرین  اثر کیمیایی باعث شد که فیلم در سینماهای دیگر به سانس فوق‌العاده برسد.

نمایش فیلم «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان در آن یکی از شخصیت‌های اصلی‌اش خبرنگار و روزنامه‌نگار بود، در دومین سانس بعد از نمایش مستند، به نمایش درآمد و این فیلم جزو معدود فیلم‌های جشنواره‌ی امسال بود که به شخصیت یک خبرنگار می‌پرداخت.

فرهاد اصلانی در این فیلم نقش متفاوتی را نسبت به فیلم‌های سال‌های اخیرش بازی کرده است.

* از دیگر حاشیه‌های مربوط به «قاتل اهلی» به بازی پولاد کیمیایی در «خفه‌گی» جیرانی باید اشاره کرد، او که هنگام نمایش فیلم پدرش در سالن در واکنش به تماشاگرانی که می‌خندیدند لفظ نامناسبی را با صوت بلند ادا کرد تا جوابی به آن خنده‌ها باشد، همین باعث شد وقتی در فیلم «خفه‌گی» صحنه‌های مربوط به او می‌رسید برخی تماشاگران همان لفظ را در سالن تکرار کنند، او با این حال هنگام برگزاری نشست رسانه‌ای فیلم در سالن حاضر نشد.

*یکی از اتفاقات جالب توجه در روز گذشته حضور یک فرد علاقه‌مند به سلفی گرفتن با چهره‌ها بود که به عنوان عکاس آزاد کارت دریافت کرده است.او که در روزهای گذشته عکس گرفتن‌هایش با یکی از بازیگران در پردیس ملت هم سوژه عکاسان شده بود، روز گذشته همانند "آقای دوربینی" از کنار الناز شاکردوست تکان نخورد تا این بازیگر در برابر اعتراض عکاسان و تصویربرداران بگوید که " ایشان یک سلفی بگیر قهار است و همه جا هم حضور دارد".

* در هشتمین روز جشنواره باز هم فیلم‌هایی با موضوعاتی تلخ و محوریت مرگ نمایش داده شدند.

*پس از حاشیه‌هایی که نسبت به حضور مانی حقیقی در نشست فیلم «نگار» پیش آمد، انتظار می‌رفت در نشست فیلم «رگ خواب» هم به دلیل حضور لیلا حاتمی و برخوردی که میان او و چند خبرنگار در پشت صحنه فیلم پیش آمده بود، اتفاقاتی بیفتد اما با توجه به نبود خبرنگارانی که با این بازیگر گفتگو کرده بودند او فقط در پاسخ به سوالی توضیح داد که در هر شرایط روحی که باشد آن را به مخاطبش بروز می‌دهد.

او در عین حال خطاب به خبرنگاران گفت: من منظورم همه‌ی خبرنگاران نبودند ,آنهایی که در پشت صحنه‌ی فیلم رگ خواب آمدند،عده‌ای بدون آنکه آماده باشند عملاً مزاحم می‌شوند و خودشان می‌دانند جایشان آنجا نیست و من نیز به دلیل ارزشی که آدم‌ها برایم دارند آن افراد را ادب می‌کنم و این کار را تا همیشه و ابد خواهم کرد.

در حالی این سخنان از سوی لیلا حاتمی مطرح شد که خبرنگاران به دعوت گروه به پشت صحنه‌ی آن فیلم رفته بودند!


* در نشست خبری فیلم «رگ خواب» حمید نعمت الله به عنوان کارگردان حضور نداشت چون مشغول فیلمبرداری بود اما از طریق تلفن دقایقی صحبت کرد.

*ماهایا پطروسیان که سال‌ها بود در سینما کار نمی‌کرد برای بازی در فیلم «خفه گی» به کاخ جشنواره آمد که تاکید هم کرد،کمتر پیش می‌آید که از بازی‌هاش خودش راضی باشد! 


*الناز شاکردوست که بازی متفاوتی را نسبت به کارنامه خودش در «خفه‌گی» ایفا کرده است، با شرایط روحی خاصی به سالن نشست رسانه‌ای فیلم آمد و از تاثیر اتفاقی که او را تا دم مرگ برده بود بر زندگی و کارش گفت.

البته او چند روز قبل با انرژی و روحیه دیگری به کاخ جشنواره آمده بود.

فریدون جیرانی هم که برای نشست فیلم «خفه‌گی» در برج میلاد حاضر بود،وقتی کنار گبرلو به عنوان مجری نشست،قرار گرفت،گفت:دو «هفت‌» ی اینجا کنار هم نشسته‌اند! و اگر نفر بعدی (منظور بهروز افخمی) هم بیاید جمع کامل می‌شود.

گبرلو هم گفت: «هفت» مدیون فریدون جیرانی است.


*فیلم «رگ خواب» که همایون شجریان هم در آن قطعاتی را خوانده است، با بازی لیلا حاتمی مورد تحسین بسیاری از تماشاگران قرار گرفت و حاتمی را یکی از شانس‌های اصلی جایزه سیمرغ بازیگری دانستند.

فیلم «رگ خواب» داستان را بگونه‌ای روایت می‌کرد که کمتر کسی از سالن بیرون رفت.

آخرین سانس برج میلاد در شامگاه گذشته ۱۷ بهمن ماه به نمایش فیلم «به کارگر ساده نیازمندیم» منوچهر هادی اختصاص داشت.


*از مشکلاتی که در این روزها برای اهالی رسانه در کاخ جشنواره پیش آمده فشردگی جدول نمایش هاست که نشست‌های خبری با فیلم‌ها تداخل زیادی پیدا کرده و فرصتی برای استراحت و حتی غذا خوردن باقی نمی‌ماند. همین فشردگی برنامه و ساعت‌های نمایش پی در پی باعث شد عده‌ای اصلا نتوانند ژتون شام دریافت کنند.

*در روز هشتم جشنواره، هنرمندان زیادی به تماشای فیلم‌ها نشستند که به سعید سهیلی، محمد بزرگ نیا، شهداد روحانی، امیرعلی دانایی، مهران غفوریان و ... می‌توان اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین