کد خبر: ۴۲۵۲۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶

کاغذهای ساندویچ این مشکلات مرگبار را به جانتان می‌اندازد!

محققان طی بررسی‌هایی دریافتند کاغذهای ساندویچی که برای بسته‌بندی فست فودها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای سلامتی بسیار مضر است.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس جدیدترین تحقیقات پژوهشگران دانشگاه "روتردام" هلند که نتایج آن در مجله "انجمن شیمی" به چاپ رسید، پوشش بسته بندی که برای جلوگیری از پخش شدن روغن و سس در خورکی های آماده چون پیتزا و همبرگر مورد استفاده قرار می گیرد، حاوی مواد سمی است و می تواند سبب ابتلا به بیماری هایی چون سرطان شود.

پوششی که دور پیتزا و همبرگر قرار داده می شود حاوی فلوئور است که ماده ای بسیار سمی و کاربرد اصلی آن در ظروف تفلون برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به دیواره ظرف است. 

همچنین فلوئور در وسایل آتش‌نشانی به عنوان یک عایق حرارتی و پوشش ضد آتش مورد استفاده قرار می گیرد.

وجود این ماده به عنوان پوشش که می تواند ترکیبات سمی خود را به غذا وارد کند، می تواند باعث کندی رشد در کودکان، مشکلات باروری در زنان و مردان و حتی بروز انواع سرطان شود.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی بیش از 400 نمونه انواع بسته بندی های بکار رفته در رستوران ها و غذاخوری ها در ایالات متحده بدست آورده اند که در تمامی  آنها برای بسته بندی انواع فست فود ها بویژه پیتزا، همبرگر، کلوچه ها و سیب زمینی سرخ کرده از کاغذ و مقواهای حاوی فلوئوراستفاده می شده لست.

بر این اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد تا حد امکان از مصرف خوراکی های فست فود خودداری کنند  واگر تمایل به خوردن همبرگر و پیتزا دارند آن را در خانه درست کنند  وهر گز از پوشش های حاوی مواد شیمیایی برای بسته بندی فست فود های خود استفاده نکنند.

همچنین در خارج از خانه نیز از رستوران هایی خرید کنند که در آنها حداقل  از کاغذ مومی یا ورق آلومینیوم برای بسته بندی خوراکی ها استفاده می شود.

منبع: Menshealth


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
1
اینقدر تبلیغ حمایت از تولید ملی میکنید بعد میگید هیچکس از رستورانها چیزی نخره !!!!!!! مگه در رستورانها کارگر و عوامل پخت غذا کار نمیکنن ؟ مگه اینا ایرانی نیستن ؟ چرا صورت مسئله رو همیشه میخاید پاک کنید ؟ مگه نمیشه بجای منع مردم از رفتن به رستورانهای فست فود نظارت سازمانهای بهداشتی بر این اماکن بیشتر بشه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین