کد خبر: ۴۲۵۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

وزیر ارتباطات: دستاوردهای دولت مانند برجام نباید به خاطر انتخابات زیرسوال برود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخی موضع‌گیری‌ها علیه دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: زیرسوال بردن دستاوردهای دولت یازدهم مانند برجام به خاطر انتخابات آینده درست نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، محمود واعظی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری، افزود: به خاطر اینکه در انتخابات سال آینده یک نفر رای بیاورد و دیگری بازنده شود، اینکه از هم اکنون دستاوردهایی مانند برجام و فروش نفت را زیر سوال ببریم درست نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه از هم اکنون عده ای به دنبال ایجاد ناامیدی و یاس در مردم و جامعه هستند، همه باید بدانند دستاوردهایی که در کشور به وجود آمده است متعلق به رهبری، مردم و همه کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دهه فجر و نقش مردم در تداوم آرمان های انقلاب اسلامی، افزود: مردم در طول 38 سال گذشته ایستادند و اگر مقاومت و ایستادگی آنان نبود، تیم مذاکره کننده هسته ای هرگز نمی توانست مقابل 6 کشور بزرگ بنشیند و چون این تیم مذاکره کننده از حمایت ارکان نظام و مردم و مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای کشوری برخوردار است ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید من این برجام را قبول ندارم و باید بازنگری شود.
وی با بیان اینکه در فضای همدلی و وحدت رشد و سازندگی اتفاق می افتد و مردم ثابت کردند که تحت تاثیر فضای جو سازی ها قرار نمی گیرند، افزود: واقعیت ها و دستاوردها را به طور شفاف برای مردم بیان کنیم هر چند که مردم از مشکلات و تحریم های گذشته آگاهی دارند و متوجه هستند، ولی در هر مقطعی باید روحیه امید به مردم داد.

واعظی گفت: مردم ایران اسلامی در 38 سال گذشته با همه فشارها و تحریم هایی که از سوی دشمنان صورت گرفته است نظام را حفظ کرده و در مقابل هزینه هایی را هم پرداخت کرده اند.
وی تزریق روحیه امید را در جامعه را از نیازهای کنونی کشور برشمرد و افزود: اکنون فضای خوبی در کشور حاکم شده است و امنیت نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم، اگر به کشور های منطقه برویم متوجه خواهیم شد که ملت آن کشورها برای این گوهر گرانبها چقدر ارزش قائل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های بالایی در همه حوزه ها است و باید همزمان با انقلاب که به عمر 40 سالگی خود نزدیک می شود به بلوغ لازم برسیم، افزود: امروز کسانی که مخالف و دشمن انقلاب اسلامی بودند و هستند به این نتیجه رسیدند که این انقلاب دارای پشتوانه بزرگ و محکم است و با تهدید و تحریم کاری نمی توانند از پیش ببرند و با وعده دادن نمی توانند انقلاب را از پای درآورند.
وی یاد آور شد: در فضای همدلی و همبستگی می توانیم خدمات بزرگی ارایه دهیم و مشکلات را رفع کنیم، امروز مساله جدی کشور معیشت طبقه پایین و اشتغال است که از دغدغه های مهم دولت هم محسوب می شود.

واعظی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را به‌کار بسته و عزم دولت بر این است تا از همه امکانات و ظرفیت ها برای رفع مشکلات معیشتی و بیکاری استفاده کند، خاطرنشان کرد: تورم اکنون در کشور تک رقمی شده است و بسیاری از شاخص ها به حد مطلوب خود رسیده است، کاهش تورم آرزوی دیرینه مردم بوده است که محقق شده و باید توجه داشته باشیم بحث تورم به تنهایی کافی نیست و باید رونق اقتصادی افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امسال در کشور 712 هزار شغل ایجاد شد و روند رو به رشد اشتغالزایی در کشور داشته ایم، گفت: به عنوان نمونه در دولت گذشته نیروهای شرکت پست از 12 هزار نفر به 17 هزار و 500 نفر رسید و باید از نفت و گاز درآمد کسب کنیم و برای حقوق این نیروها هزینه کنیم، در حالی که این رقم می توانست صرف عمران و توسعه کشور شود.

واعظی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه، افزود: تلاش برای تعامل و حمایت از بخش خصوصی و تنها تصدی گری از سوی دولت و اینکه دولت با بخش خصوصی رقابت نکند نیز از رویکردهای دولت یازدهم بود.
وی ادامه داد: باید اجازه دهیم بخش خصوصی شکوفایی و پشتوانه داشته باشد و به بدنه اجرایی اعتماد‌ کند و بداند که ثبات اقتصادی و پولی در کشور وجود دارد و هر لحظه دستور العمل ها تغییر نمی کند تا سرمایه گذاری انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاورد سفرش به استان سمنان گفت: وعده هایی که در گذشته داده بودم در اجرای طرح های مختلف عملیاتی شده و در سفر اخیر نیز مشکلات و خواسته های مردم و مسوولان استان سمنان پیگیری و تا پایان دولت تدبیر و امید مشکلات رفع خواهد شد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه چند معاون این وزارتخانه، در سفری 2 روزه به استان سمنان ضمن حضور در نشست های شورای اداری استان و شهرستان ها، طرح هایی را افتتاح و کلنگ زنی می کنند.

در نشست شورای اداری استان سمنان، محمدرضا خباز استاندار سمنان، معاون های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه و ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان سمنان حضور داشتند.
سمنان در شاخص های مختلف توسعه ارتباطی و فناوری اطلاعات، پس از تهران، دومین استان توسعه یافته کشور محسوب می شود.

امسال به برکت سی و هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی در هشت شهرستان استان سمنان از 485 طرح با بیش از هفت هزار و 270 میلیارد ریال بهره برداری و عملیات اجرایی 64 طرح با بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین