کد خبر: ۴۲۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

دستگیری سارقان 23 دستگاه خودرو در بندر عباس

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران استان ، 2 باند سرقت خودرو در بندرعباس منهدم شد و در این راستا سارقان به سرقت 23 دستگاه خودرو اعتراف کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در یکی از این باندها ، سارقان به سرقت 18 دستگاه خودرو اعتراف کرده که هشت دستگاه آن تاکنون کشف شده و 4 متهم و مالخر دستگیر شدند.

دستگیری سارقان 23 دستگاه خودرو در بندر عباس

وی ادامه داد: در باند دیگر نیز 2 متهم مسلح به 4 فقره سرقت مسلحانه خودرو و یک فقره سرقت عادی از یک شرکت اعتراف کردند که چهار دستگاه به خارج از کشور انتقال داده شده است.
 
وی بیان داشت: باتوجه به سرقت های متعدد و سریالی خودروهای نیسان ، زانتیا و پژو در سطح شهر بندرعباس و با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع تیم ویژه ای از کارگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تشکیل و دستگیری سارقان و کشف خودروهای سرقتی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: در یکی از این باندها ، ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و بررسی سرنخ های به جامانده ، 2 متهم را شناسایی و با انجام تعقیب و مراقبت های ویژه سرانجام مخفیگاه آن ها را در بندرعباس شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارکرد: متهمان که قصد طفره رفتن از جرائم ارتکابی را داشتند پس از مواجه شدن با مستندات پلیس ، به ناچار به 18 فقره سرقت خودرو در سطح شهر بندرعباس و شیراز اعتراف کردند که هشت دستگاه آن کشف شده است.

وی گفت: با بهره گیری از شیوه های پلیسی و تلاش شبانه روزی ، 2 مالخر نیز با یکدستگاه پژو 405 در شرق استان شناسایی و دستگیر شدند.

ملکی یاد آورشد: متهمان با استفاده از شاه کلید درب خودروها را باز کرده و پس از سرقت با جایگزینی ارکان و پلاک سینی و ارکان اصیل خودروهای تصادفی اقدام به سند نمره کردن خودورهای سرقتی کرده و جهت فروش تحویل مالخران خود می دادند و پول آن را دریافت می کنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان یادآورشد: همچنین در باندی دیگر ، سارقان پس از تماس با آژانس های مسافری و وانت بارها درخواست خودرو کرده و پس از مراجعه راننده به آدرس مورد نظر، سارقان با تهدید اسلحه و سلاح سرد وی را به محل خلوتی در حاشیه شهر رفته و در فرصتی مناسب با مدارک راننده متواری می شدند.

سردار ملکی گفت: باتوجه به حساسیت موضوع و نظر به سریالی بودن سرقت ها ، بلافاصله تیمی از ماموران باتجربه به اداره مبارزه با جرائم جنائی و اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان رفتند و با انجام اقدمات اطلاعاتی و شیوه های پلیسی ، تحقیقات کامل و گسترده ای مشخص شد خودروهای سرقتی به استان های همجوار انتقال یافته اند.

وی گفت: پس از تلاش های شبانه روزی و اقدام اطلاعاتی 2 سارق 21 و 27 ساله که هر 2 متعلق به منطقه کهنوج بودند ، در مخفیگاه خود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی بصورت غافلگیرانه دستگیر شدند و با بازرسی دقیق از محل مخفی شدن متهمان یک قبضه اسلحه جنگی به همراه 10 عدد تیر کشف شد.

سردارملکی اظهارکرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی و بازجویی از آنها به 4 فقره سرقت مسلحانه خودرو و یک فقره سرقت عادی از یک شرکت اعتراف کردند و در ادامه تحقیقات 2 مالخر خودروهای مسروقه شناسایی که دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه چهار دستگاه از این خودروها از منطقه سیستان و بلوچستان به خارج از کشور ارسال شده است که در این راستا تحقیقات و رایزنی هایی صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین