کد خبر: ۴۲۵۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

گوترش: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی عواقب قانونی شدیدی دارد

دبیر کل سازمان ملل باصدور بیانیه ای لایحه موسوم به 'لایحه قانونی کردن' شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را که روز گذشته به تصویب رسید نقض مقررات بین المللی خواند و در مورد عواقب قانونی شدیدچنین رویکرد هایی به این رژیم هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه با صدور بیانیه ای به رژیم صهیونیستی هشدار داد آنچه که تحت عنوان 'لایحه قانونی کردن' شهرک سازی های گذشته این رژیم در مجلس اسرائیل به تصویب رسیده است عواقب قانونی شدیدی را در پی خواهد داشت.
وی در این بیانیه که توسط سخنگوی او قرائت شد تصویب این لایحه که شهرک های ساخته شده بر روی زمین های قانونی فلسطینیان مقیم کرانه های باختری بنا شده اند را مشروع و مجاز شناخته مغایر قوانین بین المللی توصیف کرده و نسبت به اینگونه رویکرد ها از سوی رژیم صهیونیستی ابراز 'تاسف عمیق 'کرده است.

گوترش بار دیگر بر ضرورت اجتناب از اقداماتی که مانع تحقق راه حل دو دولتی برای بحران فلسطین می شود تاکید کرده و گفته است که همه مشکلات و اختلافات میان طرفین بایستی از طریق مذاکرات مستقیم و بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل حل و فصل شوند.
دبیر کل سازمان ملل بار دیگر آمادگی این نهاد بین المللی را برای کمک و حمایت از تلاش های معطوف به صلح طرفین ابراز کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین