کد خبر: ۴۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
دامنه اعتراضات؛ یک روز پس از اعلام نامزدها

بازار نقد و انتقاد به جشنواره فیلم فجر داغ شد

هنوز ساعتی از اعلام نامزدهای جشنواره سی‌وپنجم نگذشته بود که فضای مجازی پر از مطالب اعتراضی به انتخاب‌ها شد؛ یک روز پس از اعلام نامزدها، دامنه اعتراضات به روزنامه‌ها هم کشیده شد و برخی مطبوعات و برنامه‌های تلویزیونی هم طعم انتقاد گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز : هنوز ساعتی از اعلام نامزدهای جشنواره سی‌وپنجم نگذشته بود که فضای مجازی پر از مطالب اعتراضی به انتخاب‌ها شد؛ یک روز پس از اعلام نامزدها، دامنه اعتراضات به روزنامه‌ها هم کشیده شد و برخی مطبوعات و برنامه‌های تلویزیونی هم طعم انتقاد گرفتند.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از ایسنا، جشنواره سی‌وپنجم با اعلام اسامی نامزدهای بخش سودای سیمرغ، این روزها به پایان کار خود نزدیک می‌شود اما حواشی آن نسبت به دوره‌های گذشته کمی متفاوت‌تر است و همچنان ادامه دارد.

 
روزنامه «شرق» امروز در گزارشی با عنوان «چلو فیلم»، از فیلم‌های جشنواره فجر استقبال نکرده است و در قالب یادداشتی به محتوای این فیلم‌ها انتقاد کرده است.

در این یادداشت آمده است: «انصافا قضاوت کنید تصادف چقدر به کار فیلمسازهای ما آمده است. باور کنید اگر عنصر تصادف نبود، معلوم نبود فیلمسازان ما چه می‌کردند. چقدر ساده از ابتدای فیلم یک تصادف، و بعد هم همه چیز حول آن تصادف پیش می‌رود!»


روزنامه «اعتماد» هم در قالب یک یادداشت، نگاهی به ماجرای داوری فجر سی‌وپنجم با عنوان «جهان هولوگرافیک» داشته است.

در گزارش این روزنامه اشاره شده است: «ماجرای نوبت سی‌وپنجم ماجرای غریبی است، دیگر خبری از اختلاف سلیقه و بالا و پایین کردن‌های ظریف و نه چندان گل درشت نیست، ماجرا عمیق‌تر از این حرف‌هاست!»

این روزنامه همچنین در قالب یادداشتی جداگانه به اعتراض برخی سینماگران به نامزدهای جشنواره پرداخته است.


روزنامه «قانون» در مطلبی با عنوان «آشوب در جشنواره» به بررسی نامزدهای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر پرداخته است.

این روزنامه در قالب گزارشی مطرح کرده است: «بحران در سی‌وپنجمین جشنواره به جایی رسیده که هیات داوران برای رساندن کاندیداهای هر رشته به حدنصاب لازم دست به دامن کاندیداسازی شده‌اند!»

بر اساس این گزارش، روزنامه «ابتکار» نیز در گزارشی با عنوان «لیست پر انتقاد نامزدهای سیمرغ» این جشنواره را ارزیابی کرده است.

در گزارش «ابتکار» آمده است: «سی‌وپنجمین جشنواره یکی از ناکارآمدترین و محافظه‌کارانه‌ترین دوره‌هایش را گذراند، جشنواره‌ای که همه چیزش از اساس محل انتقاد و سوال بود!»

برنامه تلویزیونی «هفت» نیز شامگاه گذشته واکنش تندی نسبت به داوری‌های جشنواره‌ داشت. واکنش‌ به لیست نامزدها در آنتن زنده برنامه «هفت» اتفاق افتاد و بهروز افخمی در واکنشی اظهار کرد «داوری ضعیف، ضعیف‌تر و فاحش‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد اتفاق افتاد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین