کد خبر: ۴۲۵۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲

هیتلر آخرین فریادهایش پیش از مرگ را با این تلفن زد+تصاویر

رهبر نازی‌ها از این تلفن استفاده‌های مختلفی کرده است؛ از جمله‌صدور فرمان فرستادن میلیون‌ها انسان به جوخه مرگ؛ او همچنین در پناهگاه خود پیش از رسیدن نیروهای متفقین از این تلفن برای فریاد زدن و درخواست کمک کردن استفاده کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه بریتانیایی «دیلی‌میل» با انتشار گزارشی از حراج تلفن قرمزی خبر داده که در جریان جنگ توسط آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی مورد استفاده قرار گرفته بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ انتظار می‌رود که این تلفن به قیمت ۴۰۰ هزار پوند فروخته شود. رهبر نازی‌ها از این تلفن استفاده‌های مختلفی کرده است؛ از جمله‌صدور فرمان فرستادن میلیون‌ها انسان به جوخه مرگ؛ او همچنین در پناهگاه خود پیش از رسیدن نیروهای متفقین از این تلفن برای فریاد زدن و درخواست کمک کردن استفاده کرده بود. 

سر رالف رینر این تلفن را رونمایی کرده است. او یکی از افسران بریتانیایی بود که به داخل پناهگاه هیتلر پس از سقوط آلمان نازی وارد شد. او می‌گوید از این تلفن استفاده‌های زیادی شده است از جمله صدور فرمان مرگ میلیون‌ها یهودی و فریادهای بیرحمانه بر سر ژنرال‌‌ها در میدان جنگ جهانی دوم.

گفته شده است که آخرین تماس هیتلر از طریق این تلفن به منظور صدور فرمان قتل هرمان فگلاین از نزدیک‌ترین یاران او و فرمانده بریگارد سواره نظام اس‌اس به اتهام خیانت بود. او دو روز قبل از خودکشی هیتلر هنگامی که قصد فرار داشت دستگیر و کشته شد. او با خواهر اوا براون معشوقه هیتلر ازدواج کرده بود. 

از نکات جالب این گوشی قرمز رنگ هک شدن صلیب شکسته نماد نازی‌ها بر روی آن است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین