کد خبر: ۴۲۵۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

وزیر نیرو: از خطر خاموشی رها شده‌ایم

وزیر نیرو گفت: روند احداث نیروگاه و تولید برق در سه سال گذشته به وضعیت مناسبی رسیده و از خطر خاموشی رها شده ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید چیت چیان روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف در تبریز اعلام کرد: به دلیل سیاست های نادرست و غیرقانونی از سال 1386 تا 1392 احداث نیروگاه در کشور کاهش یافت و میزان تولید برق رو به افول گذاشت. 

وی با بیان اینکه تولید سه هزار و 398 مگاواتی برق در سال 1389 به 877 مگاوات در سال 1392 رسید، اظهارکرد: سیر نزولی نگران کننده تولید برق کشور را در خطر خاموشی برق قرار داده بود. 
وی با اشاه به اینکه پاسخگویی به نیاز مصرفی کشور در صورت ادامه این روند ممکن نبود، گفت: با تلاش فعالان صنعت برق، یکهزار و 870 مگاوات در سال 1393 و یکهزار و 349 مگاوات در سال 1394 وارد مدار شد. 

چیت چیان با اشاره به اینکه امسال 2200 مگاوات برق وارد مدار می شود، اظهار امیدواری کرد در سال آینده تولید 3 هزار و 500 مگاوات برق و در سال 1397 تولید 5 هزار مگاوات محقق شود. 

وی با اشاره به اینکه 17 برنامه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نیرو تعریف شده است، گفت: برای سال جاری تولید 1800 مگاوات برق پیش بینی شده بود که در زمان حاضر با تولید 1950 مگاوات از برنامه جلوتر هستیم. 

وزیر نیرو گفت: امسال باید برنامه احداث نیروگاه جدید با توان تولید 10 هزار مگاوات برق شروع می شد که تا زمان حاضر برنامه افزایش تولید بیش از 8 هزار مگاوات عملیاتی شده است. 

وی با تشریح ضرورت احداث نیروگاه های کلاس اف و با اشاره به اینکه احداث این نوع نیروگاه های سیکل ترکیبی پس از بندرعباس و خرم آباد در تبریز آغاز می شود، یادآوری کرد: مجهز شدن مپنا به توربین های کلاس اف در دیدار سه سال گذشته رهبری از این شرکت مطرح شد. 

چیت چیان با اشاره به افزایش 15 درصدی بهره وری تولید برق با استفاده از این نوع توربین ها، گفت: مقرر شده است که شرکت های تولید نیرو در 8 سایت کشور برای انتقال فناوری این توربین ها سرمایه گذاری کنند. 

وزیر نیرو اعلام کرد: در آذربایجان شرقی 10 هزار میلیارد ریال برای احداث نیروگاه جدید سرمایه گذاری شده است. 

چیت‌چیان امروز در سفر به آذربایجان شرقی با حضور در گلزار شهدای تبریز با شهدا تجدید میثاق و پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از یک طرح ملی دانش بنیان به منظور بهره برداری از حرارت و دودهای خروجی یک سیستمDg_Chp جهت پرورش جلبک های مولد سوخت زیستی و پرورش گیاه در گلخانه رونمایی کرد. 

وزیر نیرو پس از کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف در تبریز به منظور بهره برداری از تصفیه خانه بناب راهی این شهرستان شد. 

به گزارش ایرنا، وی فردا در جشن ملی انقلاب، همراه مردم تبریز خواهد بود و در جمع آنان سخنرانی خواهد کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین