کد خبر: ۴۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۴ - ۰۰:۰۱
با صدور بیانیه اعلام شد:

اعتراض کانون مدافعان حقوق بشر به تخریب حسینیه شریعت

آفتاب‌‌نیوز : متن كامل اين اطلاعيه در زير آمده است:«روند احضار و تعقيب و توقيف متهمان سياسی و مطبوعاتی در حال حاضر رو به تزايد گذاشته، ‌اين نوع متهمان عموما توسط مراجع غيرصالح قضايی،‌احضار و بر خلاف اصول 22-23-24-32-35-36-37 و 168 قانون اساسی و ماده 2 قانون مجازات اسلامی و مواد 112 و 119 قانون دادرسی كيفری و بند های 1-2-3-4-5-6-8-9و 11 قانون احترام به آزادی و حفظ حقوق شهروندی تحت تعقيب و محاكمه قرار می گيرند».

این اطلاعیه می افزاید:«صدور حكم اعدام كه مدت های مديد برای متهمان سياسی متوقف گرديده بوده حداقل در مورد يك نفر"حجت زمانی"، صادر و به مرحله اجرا گذاشته شده است» . 
در این بیانیه با انتقاد از تخريب حسينيه متعلق به مرحوم "شريعت" در قم آمده است:«عدم تدبير و درايت مسئولين شهرستان قم در حل و فصل قضايا در دستگيری خلاف قانون اهل تصوف موجب كمال تاسف می باشد».

كانون مدافعان حقوق بشر در ادامه بیانیه خود آورده است:«در شرايط حساس كنونی مسئولين كشور بخصوص مقامات برجسته قضايی را به اجرای دقيق قانون و رعايت حقوق شهروندی و مفاد اعلاميه جهانی حقوق بشر فراخوانده و آزادی بلاقيد و شرط متهمانی را كه بر مبانی فوق و از طريق دادرسی منصفانه و عادلانه محاكمه و يا محكوم نگرديده اند را آرزو می نمايد».

در این بیانیه به مسایل عراق هم توجهع شده و در آن آمده است:«حوادث تاسف بار تروريسم كور حاكم بر عراق همچنان جان مردم و مقدسات آن ها را هدف گرفته است. اين عمليات ضدانسانی از جانب هر كس و با هر نيتی كه انجام پذيرد هيچ توجيه منطقی، اخلاقی و انسانی ندارد».

كانون مدافعان حقوق بشر بامحكوم کردن حوادث اخير عراق، ‌طرفين در گير در حوادث را به خويشتن داری دعوت کرده و از آن ها می خواهد به رای مردم احترام گذاشته و با وحدت اقشار و احزاب مختلف عراق،‌ امنيت را به اين كشور و منطقه اعاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین