کد خبر: ۴۲۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

شنیدنی‌های جشنواره فیلم فجر از زبان برگزیدگان

مراسم پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد و برندگان سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره معرفی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد و برندگان سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از ایلنا، از قرار معلوم؛ از سال آینده سیمرغ فیلم کوتاه رسما به جشنواره فجر اضافه خواهد شد.

کاوه مظاهری با فیلم روتوش؛ سیمرغ نمادین فیلم کوتاه را از آن خود کرد و گفت: ممنون از آقای حیدری و آقای ایوبی که جایزه را به ما برگرداندند. تشکر می‌کنم از تدوینگر و بازیگر فیلم‌ام. دوست دارم این سیمرغ را تقدیم کنم به 6 فیلمی که می‌توانستم به وسیله آنها سیمرغ بگیرم.

جایزه بهترین دستاورد فنی مستند به سیدوحید حسینی اهدا شد. این مستندساز وقتی جایزه‌اش را گرفت، گفت: معمولا مستندسازان از این تریبون از غربت‌شان در جشنواره می‌گویند. سالن‌های ما خالی رفت تا منتقدان و اهالی رسانه حمایت نکنند و مردم فیلم‌ها را نمی‌بینند..

بهترین کارگردانی مستند نیز به یاسر خیر اهدا شد. این مستندساز پس از دریافت جایزه خود گفت: خیلی احساس خوبی دارم. از بچگی این جشنواره را می‌دیدم و ممنون از هیئت داوران که این جایزه را به من دادند. همچنین ممنون از گروهم که 3سال با من همراه بودند. از شخصیت‌های فیلم هم ممنونم که اجازه دادند وارد زندگی خصوصی‌شان وارد شوم. چه خوب است که فیلم‌های مستند هم به بخش اصلی بیایند و هئیت انتخاب آنها را داوری کنند تا مخاطبان حق انتخاب داشته باشند.

سیمرغ بهترین فیلم مستند نیز به حسام اسلامی برای فیلم متهمین دایره بیستم تعلق گرفت
. او پس از دریافت جایزه خود گفت: تشکر می‌کنم از بچه‌های حمایت از کودکان کار که بدون وجود آنها این فیلم ساخته نمی‌شد.

سیمرغ بهترین عکس فیلم به امیرحسین شجاعی برای فیلم رگ خواب اهدا شد. شجاعی نیز گفت: تشکر می‌کنم از حمید نعمت‌الله که تا جایی که طرفیتش را داشتم مرا راهنمایی کرد.

سیمرغ بهترین چهره‌پردازی هم نصیب ایمان امیدواری برای فیلم زیر سقف دودی شد.

سیمرغ بلورین به مهدی قاسمی برای فیلم ویلایی‌ها اهدا شد. قاسمی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: خیلی برای این جایزه زحمت کشیدم. .ممنون که من را برای این کار انتخاب کردند. ممنون که مارا در جمع خودتان پذیرفتید.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به بهزاد جعفری طادی برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا شد.
وی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: این جایزه را تقدیم می‌کنم به همه عوامل ماجرای نیمروز.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری نیز به پرویز آبنار برای فیلم فراری اهدا شد.
او نیز گفت: امشب دعوت بودم و به احترام سینما به این مراسم آمدم. امشب مراسم نامزدی مادیا دختر اصغر شاهوردی‌ست. از همینجا به ایشان تبریک می‌گویم.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به سیدعلیرضا علویان برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء اهدا شد. او پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از هیت داوران تشکر می‌کنم (سه بار). نه به خاطر اینکه سیمرغ گرفتم. به خاطر اینکه از کودکی همیشه دوست داشتم اسم‌ام با این بزرگان (هیئت داوران) در تیتراژ باشد.

ثریا قاسمی که برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن شده بود، در این مراسم حاضر نبود.

نوید محمدزاده برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل هم پس از دریافت جایزه‌اش در این مراسم گفت: پارسال حرف نزدم اما امسال حرف می‌زنم. خیلی خوشحالم. امسال سومین سیمرغم را دریافت می‌کنم. اگر از آن پشت سیمرغ را به من بدهند. برخی شیطنت‌هایی بعد از اعلام نامزدها کردند تا جایی‌که مادرم به من زنگ زد و گفت؛ اشکال نداره امسال جایزه نمی‌گیری. این هیات داوران عقبه‌ی سینما هستند باید به نظر آنها احترام بگذاریم. کمترین کار برای علی و وحید جلیلوند، گرفتن این سیمرغ است. حالا حالاها دوست دارم بیام بالا و سیمرغ بگیرم.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم به کریستف رضاعی برای فیلم نگار اهدا شد. رضاعی گفت: باعث افتخار و خوشحالی است که من را لایق دانستید. مرسی از داوران، مرسی از رامبد و عوامل پشت صحنه که بدون آنها اتفاقی برای موسیقی نمی‌افتاد.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین نیز به سهراب خسروی برای فیلم تابستان داغ اهدا شد. خسروی نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: با تشکر از هومن بهمنش و جواد نوروزبیگی که همیشه کنار من بودند. این فیلم یک فیلم کاملا مستقل بود.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به هومن بهمنش برای تابستان داغ اهدا شد. بهمنش پس از دریافت سیمرغ بهترین فیلمبرداری برای فیلم تابستان داغ با در آغوش گرفتن محمدجواد ظریف گفت: من مجری طرح تابستان داغ بودم و دوست داشتم به کار تهیه و تولید و وارد شوم و در کار آقای نوروزبیگی دخالت کنم. گویا در ۱۳ رشته به اشتباه کاندیدا شدیم. من از هیات داوران عذرخواهی می‌کنم که به نامردی و ناجوانمردانی از شما انتقاد کردند. سیمرغ ارزش این بی‌اخلاقی را ندارد. پارسال اژدها وارد می‌شود را در جشنواره داشتم ولی پیمان شادمانفر سیمرغ گرفت، اما سال پیش از امسال خوشحال‌تر بودم و امسال کام‌ام تلخ است.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به محسن تنابنده برای فیلم فراری اهدا شد. محسن تنابنده پس از دریافت جایزه‌اش گفت: بالاخره جوجه داد آقای ظریف! حرف‌ها را نوید محمدزاده زد و من فقط تشکر می‌کنم از هئیت داوران و  آقایان کوثری و داودنژاد.

دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به مریلا زارعی برای فیلم زیر سقف دودی و لیلا حاتمی برای فیلم رگ خواب اهدا شد. این اولین بار است که به نقش اول بازیگر زن دو سیمرغ بلورین اهدا می‌شود.

لیلا حاتمی وقتی جایزه‌اش را دریافت کرد، گفت: ممنون و خیلی خوشحالم. مرسی.

مریلا زارعی نیز گفت: اعتراف می‌کنم یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره فیلم فجر را نسبت به سال‌های گذشته پشت سر گذاشتم. خیلی خوشحالم در کنار لیلا حاتمی که هنرمند مورد علاقه من است، حضور داشتم. به نوید محمدزاده و حرف‌هایی که زد باید رجوع کنید. خوشحالم سومین سیمرغ را از جشنواره‌ای گرفتم که پوستر آن مزین است به شاعر سینمای ایران و خوشحالم این جایزه را در کنار یادگار علی حاتمی دریافت کردم.

سیمرغ بلورین و لوح ویژه هیات داوران به علیرضا داودنژاد برای فیلم فراری اهدا شد. داودنژاد در این زمان گفت: چرا رسانه ملی درباره جشنواره و این شور و حال، کارهایی می‌کند که جو را متشنج کند؟ رسانه ملی وقتی فیلم‌های ما را نمی‌خرد و تبلیغ نمی‌کند؛ شما چطور توقع دارید برنامه‌ای بسازد که از این جشنواره حمایت کند؟ این را طبیعی بدانید که برنامه‌ای که بسازد پر از انکار و حمله و سرکوب سینمای ایران. امیدوارم این رفتار خصمانه پایان بپذیرد.

سیمرغ بلورین به کامبوزیا پرتوی برای فیلم فراری اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به محمود رضوی برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا شد. او وقتی جایزه‌اش را دریافت کرد، گفت: با اجازه از هیئت داوران از عوامل فیلم ماجرای نیمروز می‌خواهم دعوت کنم بیایند جایزشان را بگیرند.

سیمرغ بلورین بهترین استعداد درخشان فیلم اول به منیره قیدی برای فیلم ویلایی‌ها اهدا شد.

سیمرغ بلورین و لوح ویژه هیات داوران نیز به علیرضا داودنژاد برای فیلم فراری اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به وحید جلیلوند برای فیلم بدون تاریخ بدون امضأ اهدا شد. او در زمان دریافت جایزه‌اش گفت: من مثل سایر رفقایم حرف‌های تلخی داشتم. رسانه ملی، هفت، افخمی و فراستی... شما می‌خواستید ما با هم قهر کنیم. من مهدویان و ایرج‌زاد را بغل کردم. برای علیرضا داودنژاد و پوران درخشنده تا کمر خم می‌شوم. رسانه ملی سعی کرد بین خانواده سینما و ما اغتشاش به وجود آورد اما نمی‌تواند.

احسان کرمی در پایان اهدای جوایز  از حضار خواست؛ برای سرمایه سینمای ایران (فاطمه معتمد‌آریا) دست بزنند و حاضران نیز در پاسخ به این درخواست، به شدت سیمین سینمای ایران را تشویق کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین