کد خبر: ۴۲۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

بزرگ‌ترین جنایت دونالد ترامپ

ریچارد گیر بازیگر سرشناس سینمای آمریکا یکی کردن معنای واژه‌های «پناه‌جو» و «تروریست» در ذهن مردم آمریکا را بزرگترین جنایت خواند.
آفتاب‌‌نیوز :  این بازیگر در نشست خبری جشنواره فیلم برلین و پیش از نخستین نمایش جهانی فیلم جدیدش با عنوان «شام» تغییر معنای واژه «پناه‌جو» در ایالات متحده آمریکا را دلسردکننده دانست.

او در این باره گفت: «تلفیق دو واژه «پناه‌جو» و «تروریست» وحشتناک‌ترین کار ترامپ است.» این بازیگر ۶۷ ساله به بیش از ۱۰۰ خبرنگار حاضر در نشست گفت: «او موفق شده کاری کند که این واژه‌ها در نظر بسیاری از مردم آمریکا یکسان به نظر برسند.»

دونالد ترامپ چندی پیش با صدور فرمانی اجرایی ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به آمریکا را ممنوع کرد. هر چند که پس از آن دادگاه جلوی اجرای دستور او را گرفت.

گیر در ادامه افزود: «پیش از این پناه‌جو فردی بود که با او احساس همدلی داشتیم، فردی که خواستار کمک کردن و پناه دادن به او بودیم. اما اکنون از آن‌ها می‌ترسیم. تلفیق و یکی کردن معنای دو واژه تروریست و پناه‌جو بزرگترین جنایت است.»

بازیگر «زن زیبا» پیش از این با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کرده بود. مرکل دو هفته پیش در گفت‌وگوی تلفنی به ترامپ گفت که مبارزه جهانی با تروریسم دلیلی برای ممنوعیت ورود شهروندان کشورهای مسلمان نیست.

ریچارد گیر در فیلم «شام» نقش سیاست‌مدار مشهوری را بازی می‌کند که با همسر و برادرش در رستوران ملاقات می‌کند تا درباره جنایتی که پسرش مرتکب شده است، بحث کنند. «شام» یکی از ۱۸ فیلمی است که در شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم برلین برای خرس‌های طلایی و نقره‌ای رقابت می‌کنند.

جشنواره فیلم برلین از ۲۱ بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود.
خبرانلاين
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین